سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پزشک تبریزی مدال طلای جشنواره ابداعات آمریکا را کسب کرد

دکتر حسین قاسمی پزشک تبریزی به خاطر ابداع اسپری واکسی پوشاننده زخم و سوختگی حاوی ترشحات سلول های بنیادی، مدال طلای فستیوال جهانی ابداعات و اختراعات آمریکا را کسب کرد.

فدراسیون ابداعات و اختراعات جهانی هر سال دو بار فستیوالی برای اختراعات و ابداعات جدید علوم پزشکی یک بار در آمریکا و یک بار در اروپا برگزار می کند که در آن طرح های جهانی و سرمایه گذاران از کشورهای مختلف ایده های جدید را به نمایش می گذارند.

دکتر حسین قاسمی با مدرک فوق تخصص خون و سرطان بالغین با اختراع محصول اسپری واکسی پوشاننده زخم و سوختگی حاوی ترشحات سلول های بنیادی به عنوان دومین تولید کننده این محصول در جهان حائز رتبه برتر شد.

وی در جمع خبرنگاران با اشاره به اینکه این اسپری حاوی ترشحات سلول های بنیادی است که خاصیت Regeneration ( تجدید حیات ) دارد، گفت: این محصول در حالت پودری و اسپری مانند، روی زخم و سوختگی استفاده می شود که پوششی در روی زخم یا سوختگی ایجاد می کند.

قاسمی اظهار کرد: محصول فوق اجازه نمی دهد مایعات بدن دفع شود و از ورود عوامل خارجی مثل باکتری ها و قارچ ها به پوست و بافت که باعث عفونت می شوند، جلوگیری می کند و از طرفی مواد و ترشحات داخل زخم باعث ریجنریشن (بازساخت) ناحیه زخم یا سوختگی می شود و بیشتر در سوختگی های شدید و زخم هایی که به درمان جواب نمی دهند، استفاده می شود.

وی با بیان اینکه این محصول پوششی روی زخم ایجاد می کند که موجب ترمیم سریع تر می شود، ادامه داد: ایران دومین کشور در جهان است که توانسته این محصول را تولید کند.

 طرح محصول اسپری واکسی پوشاننده زخم و سوختگی حاوی ترشحات سلول های بنیادی متعلق به دکتر حسین قاسمی و دکتر ابوالفضل برزگری از اعضای هیات علمی دانشکده علوم نوین دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز با داشتن حدود۱۰ هزار دانشجو در ۲۰۰ رشته تحصیلی و ۳۳ واحد آموزشی جزو دانشگاه های برتر کشور به شمار می رود و در حال حاضر حدود ۳۰۰ دانشجوی خارجی نیز در این دانشگاه مشغول تحصیل هستند.

دانشگاه علوم پزشکی تبریز ۸۷۵ عضو هیات علمی دارد و با برخورداری از ۳۰ مرکز تحقیقاتی تاکنون حدود ۱۰ هزار طرح تحقیقاتی را به جامعه علمی ارایه کرده است.

۱۳ مرکز آموزشی و درمانی، ۳۰ مرکز تحقیقاتی، توسعه و رشد فناوری و تعداد ۱۹ شبکه بهداشت از جمله امکانات دانشگاه علوم پزشکی تبریز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.