سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برگزاری جشنواره امتنان از تعاونی های برتر در سنندج

 امروز در مراسمی با حضور مسئولان از تعاونی های برتر در سنندج تجلیل شد.

 فرزاد پیشکاری امروز در نوزدهمین جشنواره امتنان از تعاونی‌های برتر کردستان در سنندج گفت: سهم تعاون در اقتصاد کشورمان، ۲۵ درصد باید باشد که این موضوع هنوز محقق نشده و نیازمند تسهیلات ارزان قیمت و کم سود هستیم.

 اظهار کرد: سال گذشته هزار و ۴۰۰ میلیارد ریال تسهیلات به بخش تعاون استان پرداخت شد و امسال این رقم به هزار و ۴۵۰ میلیارد ریال افزایش یافت.

وی افزود: تعاون مسیر تحقق سیاست‌های اصل۴۳ و ۴۴ قانون اساسی و مردمی سازی اقتصاد است که سند توسعه بخش تعاون نیز در همین زمینه تدوین و ابلاغ شده و سالانه باید ۲ درصد به سهم بخش تعاون افزوده شود.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان با بیان اینکه روحیه ایثار، جهاد و همدلی راهکار گذر از مشکلات اقتصادی است، افزود: از نظام آموزش و پرورش فرهنگ کار و تلاش توام با تعاون و همکاری باید آغاز شود.

پیشکاری ادامه داد: مالیات و صادرات نیز از مولفه‌های ویژه در توسعه بخش تعاون است تا چشم انداز مناسبی برای این بخش فراهم شود.

وی با بیان اینکه منکر مشکلات حوزه تعاون نیستیم، یادآور شد: تعاون و همکاری در هر عرصه از جمله جنگ تحمیلی و رخداد‌های طبیعی که ورود پیدا کرد، موفق بوده ایم.

مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی کردستان گفت: خانواده‌ها از کودکی فرزندان خود را فرهنگ کار و تلاش و تعاون آشنا کنند چرا که گام اول در خانواده و بعد از آن در مدرسه و دانشگاه تکامل می‌یابد و نقش کلیدی خود را در جامعه ایفا می‌کنند.

پیشکاری تاکید کرد: آموزش سرلوحه برنامه تعاونگران در جامعه باشد چرا که بزرگترین سرمایه توسعه پایدار هر جامعه‌ای بسته به تقویت آموزش است.

فرماندار سنندج نیز در این مراسم اظهار کرد: در نظام جمهوری اسلامی به توسعه بخش تعاون توجه زیادی شده که برگرفته از آموزه‌های دینی است.

عسکری اضافه کرد: همکاری و تعامل در امور خیر و بهره‌گیری از خرد جمعی اصل و اساس بنیاد تعاون در جامعه اسلامی است؛ در حالیکه در دنیای غرب بر مالکیت اشتراکی تاکید دارند که راهبردی شکست خورده و در کنار آن در شرق بر کسب سود در قالب مکتب سوسیالیسم تاکید شده است.

وی با اشاره به اینکه در حوزه مسکن بدبینی‌هایی به واسطه عملکرد نامناسب ایجاد شده که عملکرد تعاونی‌های موفق بخش های دیگر را زیر سوال برده است، گفت: تعاونی های موجود اعتمادسازی جامعه را بر عهده بگیرند.

فرماندار سنندج تاکید کرد: در عرصه تعاون از همه ظرفیتهای موجود استفاده نشده که جمعیت کم تعاونگران موید این مطلب است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.