سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

بهره‌مندی بیش از ۲۳ هزار نفر عضو هیئت علمی و دانشجو از یارانه خدمات آزمایشگاهی

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی از یارانه فصل پائیز ویژه اعضای باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی خبر داد.

رضا اسدی‌فرد با اشاره به اعلام یارانه فصل پاییز خدمات آزمایشگاهی و فعال سازی طرح اعتباری ویژه اعضای باشگاه مشتریان اعلام کرد: با فعال شدن طرح‌های اعتباری پاییز شبکه آزمایشگاهی، مخاطبان می‌توانند برای خدمات آزمایشگاهی تخفیف پنجاه درصد تا سقف ۴۰ میلیون ریال دریافت کنند.

اسدی فرد، با اشاره به نقش شبکه آزمایشگاهی در استفاده بهینه از ظرفیت‌های آزمایشگاهی و تحقیقاتی موجود در کشور از یک سو و کمک به انجام پژوهش‌های کارآمد عنوان کرد: توسعه و رونق پژوهش‌های کارآمد مستلزم دسترسی بهتر فعالان زیست‌بوم پژوهش، فناوری و نوآوری به خدمات آزمایشگاهی با کیفیت را از مهم‌ترین اهداف شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی عنوان کرد و افزود: ایجاد بستری مساعد برای دسترسی بهتر محققان و پژوهشگران، دانشگاهیان و فعالان حوزه علم و فناوری به تجهیزات و خدمات آزمایشگاهی با کیفیت و همچنین افزایش بهره‌وری زیرساخت‌ها و تجهیزات آزمایشگاهی موجود در مراکز آزمایشگاهی و تحقیقاتی سراسر کشور، مهم‌ترین رکن فعالیت شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی است.

وی تصریح کرد: شبکه آزمایشگاهی در همین راستا به گروه‌های مخاطب مختلف از جمله دانشجویان تحصیلات تکمیلی، اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و پژوهشگران که از شرایط لازم برخوردار باشند، یارانه استفاده از خدمات آزمایشگاهی را ارائه می‌کند.

اسدی‌فرد درباره میزان این اعتبار برای اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها و دانشجویان تحصیلات تکمیلی در پاییز سال جاری گفت: بر اساس مصوبات شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، اعتبار ویژه اعضای هیئت علمی و دانشجویان تحصیلات تکمیلی، مبلغ ۴۰ میلیون ریال با ۵۰ درصد تخفیف استفاده از خدمات آزمایشگاهی در نظر گرفته شده است.

وی با اشاره به عضویت بیش از هزار و ۷۹۰ مجموعه ازمایشگاهی در شبکه آزمایشگاهی و امکان بهره‌مندی مخاطبان از خدمات و امکانات این تعداد آزمایشگاه‌ها با پراکندگی در اقصی نقاط کشور گفت: این مجموعه‌های آزمایشگاهی، بیش از ۳۴ هزار و ۳۰۰ تجهیز آزمایشگاهی را به اشتراک گذاشته اند و بیش از ۱۶۰ هزار و ۳۰۰ خدمت آزمایشگاهی را ارائه می‌کنند.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، امکان استفاده از ظرفیت‌های آزمایشگاهی به اشتراک‌گذاشته شده برای مخاطبان تمامی استان‌های کشور را یادآور شد و افزود: درحال حاضر ۳۱ استان و ۱۷۰ شهر کشور تحت پوشش آزمایشگاه‌های عضو این شبکه آزمایشگاهی قرار دارند و شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی معاونت علمی، بستری مساعد برای دسترسی هرچه بهتر نخبگان، مخترعان، دانشگاهیان، پژوهشگران، فعالان صنعت، فناوری، شرکت‌های دانش‌بنیان و خلاق از تمام نقاط کشور فراهم کرده است.

اسدی فرد با اشاره به استقبال گسترده دانشگاهیان واجد شرایط از تسهیلات اعتباری خدمات آزمایشگاهی عنوان کرد: اعضای هیئت علمی و دانشجویان در فصل بهار و تابستان ۱۴۰۳ از تسهیلات ۴۰ میلیون ریالی با ۵۰ درصد تخفیف بهره‌مند شده اند و یارانه شبکه آزمایشگاهی سال جاری در فصل بهار به ۵۰۱۴ عضو هیئت علمی و ۶۹۹ دانشجوی تحصیلات تکمیلی و در فصل تابستان به چهار هزار و ۸۷۷ عضو هیئت علمی و شش هزار و ۴۰۰ دانشجوی تحصیلات تکمیلی تخصیص داده شده است.

وی درباره استفاده از یارانه‌های اختصاص یافته عنوان کرد: خوشبختانه بخش قابل توجهی از این یارانه‌ها در طرح‌های پژوهشی و تحقیقاتی دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفت و تعداد چهار هزار و ۲۰۴ نفر دانشجو و سه هزار و ۲۵ نفر عضو هیئت علمی در فصل بهار و تعداد هزار و ۲۱۹ دانشجو و دو هزار و ۲۶۳ نفر عضو هیئت علمی در فصل تابستان با مراجعه به آزمایشگاه‌های عضو شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی از یارانه خدمات آزمایشگاهی خود استفاده کرده اند.

اسدی فرد خاطرنشان کرد که در دو فصل گذشته ۲۴۷ میلیارد ریال اعتبار خدمات آزمایشگاهی در قالب طرح بهار و تابستان توسط دانشجویان و اعضای هیئت علمی دانشگاه‌ها مورد استفاده قرار گرفته است.

مدیر شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی در پایان با تاکید بر اینکه متقاضیان استفاده از اعتبارات فصلی، لازم است برای دریافت اعتبار خود، عضو باشگاه مشتریان شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی باشند، ادامه داد: تمامی گروه‌های مخاطب استفاده از اعتبارات و تسهیلات متنوع شبکه آزمایشگاهی فناوری‌های راهبردی، باید از طریق مراجعه به سایت باشگاه مشتریان نسبت به ثبت مشخصات خود اقدام کرده و از ساعت ۹ صبح اول مهرماه جاری نسبت به بارگذاری مدارک لازم اقدام کنند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.