سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

عاملان شکار غیر مجاز تشی در دزفول دستگیر شدند

محیط‌بانان منطقه شکار ممنوع قلعه شاداب حین گشت و کنترل در زیستگاه‌های آزاد این شهرستان موفق به دستگیری یک شکارچی غیر مجاز شدند.

 در پی گشت و کنترل شبانه حافظان طبیعت و حیات و حش در زیستگاه‌های طبیعی شمال شهرستان واقع در بخش شهیون، پس از مشاهده یک دستگاه موتور سیکلت دارای محموله مشکوک و بررسی موضوع موفق به کشف لاشه شکار شده یک عدد جانور وحشی از نوع تشی گشتند و با تنظیم صورتجلسه اولیه متخلف جهت سیر مراحل قانونی به دستگاه قضایی معرفی گردید.

مسعود نوری پور رییس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان دزفول در این رابطه گفت: شکار جانوران وحشی حرام گوشت با موضوع دفع آفات گیاهی، تحقیقات علمی و یا بهره مندی توسط اقلیت‌های مذهبی مستلزم دریافت مجوز ویژه از این سازمان می‌باشد؛ لذا هر گونه اقدامی بر خلاف قوانین شکار و صید جرم محسوب گشته و با متخلفین مربوطه بر این اساس برخورد قاطع خواهد شد.

او افزود:، متاسفانه عده‌ای نا آگاه بر اساس تبلیغات دروغین از جمله درمان برخی بیماری‌ها اقدام به شکار و مصرف گوشت و پوست این حیوانات می‌نمایند که بر خلاف باور رایج، تحقیقات علمی نشان داده که مصرف این نوع گوشت‌ها هیچ گونه تاثیر مثبت و تسریع کننده‌ای در درمان بیماری‌ها نداشته و با تاخیر در اقدام به درمان درست منجر به افزایش پیشرفت بیماری می‌گردند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.