سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اعتماد به تعمیرکار تلفن همراه، حساب بانکی شهروند زنجانی را خالی کرد

رئیس پلیس فتا استان زنجان از شناسایی و دستگیری تعمیرکار متخلف تلفن همراه خبر داد که با سوء استفاده از اعتماد مشتری برای برداشت غیرمجاز از حساب بانکی او اقدام کرده بود.

سرهنگ سید احمد موسوی رئیس پلیس فتا استان زنجان گفت: برابر شکوائیه دریافتی از شهروند زنجانی مبنی بر برداشت غیرمجاز از حساب بانکی او از طریق دسترسی به اینترنت بانک موضوع به صورت ویژه در دستور کار پلیس فتا قرار گرفت.

وی ادامه داد: برابر تحقیقات و اظهارات شاکی معلوم شد وی چند روز پیش جهت تعمیر گوشی همراه به یکی از تعمیرکاران تلفن همراه در سطح شهر مراجعه کرده و رمز گوشی را در اختیار تعمیرکار قرار داده بود که پس از مدتی متوجه برداشت مبالغی از حساب بانکی می‌شود.

این مقام انتظامی تصریح کرد: با بررسی های اولیه مشخص شد شاکی رمز ورود به برنامه همراه بانک را در گوشی ذخیره و آن را در اختیار تعمیرکار قرارداده بود که متهم با ورود غیرمجاز به اینترنت بانک شاکی، اقدام به برداشت غیرمجاز از حساب بانکیش کرده است.

وی گفت: متهم در استان زنجان با اقدامات پلیسی مورد شناسایی قرار گرفت و با هماهنگی دستگیر و به پلیس فتای استان منتقل شد.

موسوی با بیان اینکه متهم در تحقیقات اولیه منکر بزه ارتکابی می‌شد، اما پس از مواجهه با ادله و مستندات موجود به جرم خود اعتراف و بیان کرد: در حین تعمیر گوشی متوجه شدم رمز اینترنت بانک شاکی در گوشی همراه ذخیره شده است و با سوء استفاده از فرصت پیش آمده و به دلیل نیاز مالی برای برداشت از حساب مشتری اقدام کردم.

رئیس پلیس فتا استان زنجان به هموطنان توصیه کرد، قبل از مراجعه به تعمیرکاران موبایل، تمامی اطلاعات حساب بانکی و عکس‌های شخصی و خانوادگی را به حافظه جانبی منتقل و در صورت نیاز به تعمیرگاه‌های مجاز و معتبر مراجعه کنند.

موسوی خاطرنشان کرد: شهروندان توصیه‌های پلیس فتا را جدی بگیرند و در صورت مشاهده هرگونه موارد مشکوک موضوع را از طریق مرکز فوریت‌های سایبری به شماره ۰۹۶۳۸۰ یا سایت پلیس فتا به آدرس اطلاع دهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.