سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پیش‌بینی برداشت ۷ هزار تُن پسته خشک از باغات قم

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم تعداد بهره‌برداران پسته استان را بالغ بر ۱۳۱۵ نفر دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود در سال جاری بالغ بر ۷ هزار تن پسته خشک از باغات پسته استان برداشت کنیم.

محمدرضا حاجی رضا با اشاره به این که ظرفیت پسته کاری در استان قم بسیار ویژه است،گفت: پسته کاری علاوه بر تناسب با شرایط آب و هوایی قم از نظر اقتصادی نیز برای بخش کشاورزی استان ارزش افزوده مناسبی ایجاد می‌کند.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم بیان کرد: استان قم با سطح زیر کشت ۱۴ هزار و ۳۷۳ هکتار باغات پسته رتبه ۷ کشور را از نظر سطح زیر کشت داراست.

او ادامه داد: نیاز داریم تا فرآیند کشت پسته در قم بر اساس مباحث دانش بنیان متحول شود و شاهد افزایش عملکرد و برداشت بیشتر محصول در باغ‌های پسته استان باشیم.

حاجی‌رضا تعداد بهره‌برداران پسته استان را بالغ بر ۱۳۱۵ نفر دانست و گفت: پیش‌بینی می‌شود امسال بالغ بر ۷ هزار تن پسته خشک از باغات پسته استان برداشت کنیم.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم با بیان اینکه ارقام معروف و اقتصادی استان شامل؛ ارقام اکبری، احمدآقایی و کله قوچی است، تصریح کرد: برداشت محصول پسته از اوایل شهریورماه آغاز و تا اواسط مهرماه در سطح استان ادامه دارد.

رئیس سازمان جهاد کشاورزی استان قم در پایان یادآور شد: تعداد ۳۴ واحد ایستگاه فرآوری پسته در سطح استان فعال بوده که در مجموع ظرفیت ۶ هزار و ۳۱۶ تُن فرآوری محصول پسته را در سال دارا هستند.

سطح زیر کشت پسته ایران طبق آمار سال ۱۴۰۲ بالغ بر ۶۵۰ هزار و ۵۹۳ هکتار است و کشور ما جایگاه اول دنیا را در سطح زیرکشت باغات پسته دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.