سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برداشت انگور سیاه از تاکستان‌های سردشت آغاز شد

مدیر جهادکشاورزی سردشت پبش‌بینی کرد که امسال حدود ۵۰ هزار تُن محصول از تاکستان‌های این شهرستان برداشت می‌شود و روانه بازار مصرف خواهد شد..

احمد علی‌پور مدیر جهادکشاورزی سردشت با اشاره به اینکه امسال حدود ۵۰ هزار تن محصول انگور برداشت شود، گفت: این میزان انگور از سطح ۸ هزار هکتار از تاکستان‌های بارور این شهرستان برداشت می‌شود و روانه بازار مصرف خواهد شد.

وی با بیان اینکه سردشت یکی از قطب‌های مهم تولید انگور سیاه (ره‌شه) در آذربایجان‌غربی و غرب کشور است، افزود: با توجه به شرایط خاص آب و هوایی این شهرستان و استفاده نکردن باغداران از کود و سم برای پرورش انگور سیاه، محصول تولیدی کاملا ارگانیک استحصال می‌شود.

مدیر جهادکشاورزی سردشت با بیان اینکه برداشت انگور سیاه هر سال از نیمه دوم شهریورماه آغاز شده و تا اوایل آبان‌ماه ادامه می‌یابد، اضافه کرد: محصول انگور سیاه سردشت به دلیل طبیعی بودن و همچنین استفاده نکردن از کود‌های اضافی برای تولید آن، مورد استقبال مردم سایر شهر‌ها و استان‌های دیگر قرار دارد.

وی در ادامه گفت: به دلیل نبود صنایع تکمیلی فرآوری انگور سیاه عمده این محصول برای تازه خوری روانه بازار‌های داخلی و خارجی می‌شود.

انگور مهمترین محصول کشاورزی سردشت است که سالانه برای ۳۰ هزار نفر اشتغال ایجاد می‌کند ایجاد صنایع پایین دستی فراوری انگور سیاه می‌تواند به کاهش بیکاری و افزایش اشتغال منطقه کمک کند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.