سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

با حضور پر شور مردم؛

کنگره ملی شهدای کهگیلویه و بویراحمد

اجلاسیه نهایی دومین کنگره ملی دو هزار شهید استان کهگیلویه وبویراحمد با حضور مسئولان ارشد کشوری و استانی برگزار شد.

این رویداد مهم تاریخ‌ساز در کهگیلویه وبویراحمد از اردیبهشت‌ماه سال جاری با اجرای اجلاسیه شهدای ارتش آغازشد و در طول این ایام اجلاسیه‌های مختلف شهرستانی و استانی نیز حول آن برگزارشده است.

نماینده ولی فقیه در استان در این مراسم با قدردانی از دست اندرکاران برگزاری ۲۷ اجلاسیه باشکوه این کنگره در ۲ سال اخیر گفت: باید قدردان شهدا، راه شهدا، انقلاب اسلامی و اسلام باشیم و اگر اسلام نبود، انقلاب اسلامی نبود و اگر شهدا نبود انقلاب اسلامی محقق نمی‌شد و‌ماندگار نبود.

 آیت الله سید نصیر حسینی با اشاره به اینکه اگر حکومت پهلوی ادامه داشت ما در نقطه صحیح تاریخ نبودیم و شاید هم اکنون در جنایت‌های غزه، شریک جرم بودیم.
 
وی با اشاره به اهمیت فرهنگ شهادت، ادامه داد: به برکت نظام جمهوری اسلامی، امام راحل و مقام معظم رهبری، راه بر ما آشکار است و راه خدا را می‌رویم.
 
حسینی با تاکید بر اینکه امروز قلب شیطان اسراییل غاصب در محاصره لشکر علی است و قلعه خیبر به زودی فتح خواهد شد، افزود: این منزلت، قدر و قیمت ایران مدیون شهدا و دین مبین اسلام  بوده که به مسلمین و کشور ما عزت داده است.
 
نماینده ولی فقیه در کهگیلویه و بویراحمد گفت: امروز قلب اسلام و مسلمین یعنی غزه در زیر چنگال دشمن خبیث است؛ قلعه خیبر به دست امت مسلمان فتح می‌شود.
 
فرمانده سپاه فتح استان هم  در این مراسم به گذشته تاریخی این دیار اشاره کرد و گفت:حوادث پرفراز و نشیب مردم استان از جمله نبرد پیروزمندانه عشایر استان در تنگ تامرادی و نبرد دلیرانه آنان با ارتش رضاخانی در منطقه بهمئی تا شکست پهلوی دوم در جنگ گجستان همه حکایت از روح ظلم‌ستیزی مردمی این خطه دارد.
 
سردار حمید خرم‌دل افزود: مردم این خطه دلاورخیز گمشده قرن‌ها مبارزه خویش با بی‌عدالتی و تبعیض را در آرمان‌های امام خمینی کبیر (ره) یافتند و با الهام گرفتن از اندیشه‌های معمار انقلاب و تحت هدایت روحانیون مبارز و علماء بزرگی چون ابوالشهید آیت‌الله ملک حسینی (ره)، آیت‌الله آمیراحمد تقوی، سید علی‌اصغر حسینی، حجت‌الاسلام مرحوم متقی کاشانی، سید لطیف موسوی، شهید نورالدینی و... پنجه در پنجه طاغوت زمان افکنده و در حوادث خون‌بار مسجد شهیدان گچساران با تقدیم خون جوانان خویش عرصه را بر رژیم ستم‌شاهی تنگ کرده و همزمان با اعتصاب کارکنان شرکت نفت گچساران اقتصاد رژیم فاسد پهلوی را دچار اخلال کردند.
 
وی  به دلاور مردی رزمندگان و عشایر زادگان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس اشاره کرد و گفت: دلاوری‌های غیور مردان استان کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس از حضور پراکنده در یگان‌های مختلف تا تشکیل تیپ مستقل ۴۸ فتح و پس از دفاع مقدس تا به اکنون در پاسداری از سرحدات ایران عزیز اسلامی و مبارزه با گروهک‌های تجزیه‌طلب امتداد پیدا نموده و همچنان ادامه خواهد داشت.
 
وی به حماسه‌آفرینی رزمندگان این دیار در جبهه‌های دفاع مقدس اشاره داشت و گفت: حماسه‌آفرینی دلاور مردان عشایر کهگیلویه و بویراحمد در عملیات فتح المبین، طریق‌القدس، بیت‌المقدس، بدر، خیبر، قدس سه، کربلای یک، کربلای چهار، کربلای پنج، والفجر هشت، گوشه‌هایی از دفتر پرافتخار فرزندان عشایری سرزمین دناست که از آزادسازی خرمشهر و خط‌شکنی در اروند و فتح فاو و آزادسازی مهران تا قله‌های برف‌گیر کردستان رد خون سرداران و رزمندگان شهیدمان هویداست. 
 
فرمانده سپاه فتح بیان داشت: شهادت قریب به دو هزار لاله گلگون‌کفن این دیار، ماحصل شیرپاک‌خورده مادران نجیب ونان حلال عشایر زادگان زحمتکش، صبور و ولایت مدار استان چهارفصل کهگیلویه و بویراحمد است که در بوستان انقلاب اسلامی روییده‌اند.
 
وی با تأکید بر اینکه بی‌شک زنده نگه‌داشتن یاد شهدا و پاسداری از حرمت شهیدان و ایثارگران نیازمند جهاد دسته‌جمعی و سازمان‌یافته است، تأکید کرد: در مسیر سه‌ساله این کنگره ضمن شناسایی دقیق ظرفیت‌ها، اقدامات و برنامه‌های معنوی متعددی برای ارتقای معرفت دینی و انقلابی در سراسر استان برگزار شد. 
 
فرمانده کل سپاه پاسداران انقلاب هم در این اجلاسیه با بیان اینکه حضور در جمع مردمان این سرزمین باشکوه، قله‌های رفیع، سرسبز و باطروات، سرزمین آبشارهای زلال، بام بلند ایران سربلند، توفیق است، گفت: مردمان این دیار به سلحشوری، حماسه آفرینی، غیرت، جوانمردی، پشتکار و مجاهدت شهره هستند.
 
سردار سلامی گفت: مردمان این استان، برای ایران عزیز سرمایه‌ای فداکار و سرشار از اعتماد هستند.
 
سردار سلامی با اشاره به حضور جمعیت وسیع در کنگره شهدای استان، ادامه داد: مردمان مؤمن اینجا جمع شدند تا از ستاره‌های افتخاراتشان تجلیل کنند.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران شخصیت هر قوم را به درخشش مردان و زنان آن در شرایط سخت تاریخ آن دانست و اضافه کرد: شهدا کسانی هستند که هویت دینی ما، اعتبار بین المللی ما، منزلت جهانی ما، تاریخ ما و سرنوشت ما را به زیبایی ترسیم کردند.
 
سردار سلامی گفت: ما زندگی را از شهدا به ارث بردیم و راه استقلال، حریت و آزادی و سربلندی، اهتزاز و آرامش ما را افتتاح کردند.
 
وی با بیان اینکه تاریخ یک حقیقت زنده است، گفت: عاشورا یک حقیقت جاری است و زمان آن را کهنه نمی‌کند و دفاع مقدس نیز زایده ی عاشورا بود.
 
فرمانده کل سپاه پاسداران، گفت: عظمت و بزرگی که به ارث برده‌ایم، محصول فداکاری و جانفشانی شهیدان است و تأثیر این فداکاری تا ابد جاری است و تأثیر آن می‌درخشد.
 
سردار سلامی با بیان اینکه اقتدار و امنیت ما امروز و تا ابد مدیون شهیدان است، اضافه کرد: صبر، استواری، پایداری و نجابت خانواده شهیدان نیز همانند خورشید فروزان در جامعه می‌درخشند و معنا بخش روح فضیلت هستند.
 
سردار سلامی با بیان اینکه ما همه وجودمان متعلق به شهدا است و اگر این عزیزان نبودند که از حیثیت، ناموس و کرامت ملت دفاع کنند، دشمن بی رحمانه می‌آمد و ذلت را بر ملت حاکم می‌کرد گفت: شهدا اجازه ندادند پیکر ایران تجزیه شود و عظمت ایران برابر فشار استکبار تحقیر شود و شهدا رمز بزرگی ما هستند و باید به آنان افتخار کنیم.
 
سلامی ادامه داد: برای ملتی که به خداوند ایمان دارد، ترس مفهومی ندارد و شهیدان هوشمندانه و هنرمندانه عمل کردند.
 
سردار سلامی با تاکید بر آشفتگی دشمن، گفت: صدها هزار نفر در پایتخت اشغالی تظاهرات می‌کنند و راه نجاتی برای رژیم غاصب نیست.
 
وی افزود: دشمنان طعم تلخ انتقام از شرارت‌هایشان را خواهند گرفت و این معما زمانی برای همه حل می‌شود و دشمن عبرت خواهد گرفت که با دم شیر بازی نکند.
 
سلامی با اشاره به منفوریت و انزوای دشمن در مقابل فلسطین، ابراز داشت: فلسطین در حال بزرگ شدن است و هویت آن در قلب اروپا دیده می‌شود و در قلب مسلمانان نیز زنده است.
 
وی افزود: کابوس عمل قطعی ایران دشمن را شب و روز می‌لرزاند و نشانه‌های ظاهری پایان حیات آنان را می‌بینیم.
 
فرمانده سپاه پاسداران با بیان اینکه دشمن آمده است تا همه چیز را از جوانان ما بگیرد، ادامه داد: جوانان مملکت امتداد خط نورانی شهدا هستند و با درک از فعالیت دشمن با آنها جنگیدند و حماسه‌ها آفریدند و دشمن را نا امید کردند.
 
سردار سلامی با تاکید بر اینکه دشمن در جنگ فرهنگی شکست خورد، ابراز کرد: جوانان ما به جنگ فرهنگی رفتند و مدافعان حرم، مدافعان وطن و مدافع امنیت شدند و با آگاهی آمدند، و جهان را شگفت زده کردند.
 
سردار سلامی با اشاره به جنگ اقتصادی دشمن، گفت: اینجا سرزمین درخشش ولایتی است که کلام ولی فلسفه هدایت می‌آفریند و این سرزمین ایستاد و اجازه نداد کشور یک چهره محاصره شده به خود بگیرد و حیات اقتصادی کشور به زیبایی ادامه پیدا کرد.
 
وی افزود: تحریم با ایستادگی شکسته شد و با مقاومت ضعیف شد.
 
فرمانده سپاه پاسداران انقلاب اسلامی با اشاره به مقابله با تکفیر، گفت: دشمن از بلاد اسلامی یکی پس از دیگری گریخت و در یک اتحاد عمیق اسلامی شهدا از عزت و شرف دفاع کردند.
 
در این مراسم سخنان رهبر معظم انقلاب درباره نقش مردم کهگیلویه و بویراحمد در دفاع مقدس که در تاریخ ۱۴۰۳/۵/۲۴ در جمع عوامل برگزاری کنگره شهدای استان عنوان شده بود، پخش شد:
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.