سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ظفرقندی در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان:

افتخارآفرینی‌های جامعه پزشکی ایران برای همه محرز است

وزیر بهداشت گفت: جامعه سالم جامعه‌ای است که به لحاظ جسمی، روانی و اجتماعی از شرایط سالمی برخوردار باشد و ما امروز این نعمت را قدر می‌نهیم.

محمدرضا ظفرقندی در آیین تجلیل از پزشکان و داروسازان که با حضور رئیس‌جمهور در سالن اجلاس سران کشور‌های اسلامی برگزار شد، اظهار داشت: جامعه پزشکی در طول تاریخ جمهوری اسلامی ایران افتخارآفرینی‌های بزرگی را نشان داده و به مردم خدمات ارزنده ارائه کرده است.

وی افزود: همچنان که مرحوم شریعتی می‌گفت هیچ کس نمی‌تواند به جای دماوند بگوید بلندترین و سرافرازترین کوه ایران، قله الوند است چرا که دماوند، خودش سرافراز و سر بلند است بنابراین افتخارآفرینی و سرافرازی جامعه پزشکی ایران نیز برای همه محرز است.

وزیر بهداشت، درمان و آموزش پزشکی به جانفشانی‌ها و رشادت‌های داوطلبانه جامعه پزشکی و کادر سلامت در ۸ سال دفاع مقدس و ایام همه گیری کرونا اشاره و خاطرنشان کرد: جامعه پزشکی در دفاع مقدس شهدایی را تقدیم ملت قهرمان ایران کرد و با روحیه فداکارانه و ایثارگرانه در سخت‌ترین شرایط به عشق مردم و کشور، ایستاده و مانده‌اند.

ظفرقندی به مبارزه جهادگونه کادر سلامت و جامعه پزشکی در زمان شیوع و گسترش اپیدمی کرونا در کشور اشاره و تاکید کرد: در زمان کرونا نیز جامعه پزشکی تا پای جان برای تامین سلامت مردم ایستاد؛ اعتقاد داریم شرف و افتخار در وجود جامعه پزشکی است و مردم ایران همواره قدردان آنان بوده و هستند.

وی با اشاره به رتبه بالای اعتماد مردم به جامعه پزشکی گفت: جامعه پزشکی سرمایه عظیم اجتماعی خود را قدر می‌نهد و در جهت حفظ و رضایتمندی هر چه بیشتر آن تلاش خواهد کرد.

وزیر بهداشت پیشران و اساس توسعه کشور را جامعه و انسان سالم دانست و تاکید کرد: جامعه سالم جامعه‌ای است که به لحاظ جسمی، روانی و اجتماعی باید از شرایط سالمی برخوردار باشد و ما امروز این نعمت را قدر می‌نهیم. جامعه پزشکی هیچ‌گاه خودش را تافته جدا بافته از بقیه ندانسته است. 

ظفرقندی تکریم و توجه به نیاز‌ها از جمله مسائل اقتصادی و معیشتی کادر سلامت و جامعه پزشکی را ضروری برشمرد و گفت: باید تلاش کنیم نخبگان ما در کشور برای خدمت به مردم بمانند و انگیزه‌های لازم را برای ماندگاری آنها فراهم کنیم. باید از نیرو‌هایی که در مناطق محروم، دور افتاده و مرزی خدمات ارائه می‌دهند، حمایت کرده و به آنها انگیزه بیشتری بدهیم.

ظفرقندی در پایان با تاکید بر اینکه باید برای تامین سلامت در مناطق محروم، آنگونه که شایسته است هزینه کنیم، افزود: باید هزینه تمام شده خدمات را محاسبه کنیم تا اقتصاد سلامت دچار اختلال نشود. با همدلی و وفاق بی‌بدیلی که در دولت چهاردهم شکل گرفته می‌توانیم مشکلات حوزه سلامت را تا حد زیادی برطرف کنیم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.