سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ورود دستگاه قضایی به موضوع مدیریت آب در جنوب استان

رئیس دادگستری شهرستان عنبرآباد از ورود دستگاه قضایی برای حل مشکلات آب کشاورزی در این شهرستان خبر داد.

علیرضا سالاری سه دران به همراه جمعی از مسئولین در بازدید از روستای "لرد میدان" از توابع بخش مرکزی شهرستان عنبراباد گفت: متاسفانه در حوزه مدیریت آب شاهد برخی اقدامات غیرکارشناسی هستیم که خسارت‌هایی را به مردم و بیت المال وارد کرده است و یقینا به ترک فعل‌های انجام شده رسیدگی خواهد شد.

این مقام قضایی بر مدیریت سفره‌های آب‌های زمینی نیز تاکید کرد و گفت:استفاده بی رویه از سفره‌های آب‌های زیرزمینی طی سال‌های اخیر خسارت‌های جبران ناپذیری به بخش کشاورزی و محیط زیست وارد کرده است.

وی از مدیران آب منطقه‌ای و جهاد کشاورزی خواست:باتوجه به اینکه جنوب استان کرمان قطب بزرگ و مهم کشاورزی در کشور محسوب می‌شودلذا باید برنامه ریزی و نظارت بیشتری در بحث مدیریت آب و کشاورزی صورت پذیرد 

وی افزود:امروز با اهالی روستای لرد میدان از توابع بخش مرکزی شهرستان عنبرآباد صحبت کردیم و مشکلات کم آبی و خشک شدن چاه‌های آب و همچنین وضعیت کشاورزی این روستا را مورد بررسی قرار گرفت.

گفتنی است درصورت حل مشکل آب این منطقه مشکل زمین‌های کشاورزی بیش از ۸۰ هکتار از زمین‌های کشاورزی اهالی منطقه حل خواهد شد و از بیکاری تعداد زیادی نان آور خانواده جلوگیری خواهد شد. 

وی گفت: بر توزیع عادلانه آب در منطقه جنوب استان کرمان تاکید داریم.

مقرر شد ادارات وسازمان‌های مربوطه با قید فوریت نسبت به بهبود شرایط موجود و تامین آب مورد نیاز کشاورزان تمهیدات لازم را در نظر بگیرند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.