سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

فعالیت ۹ مرکز خرید گندم تا آخر شهریور در کردستان

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان گفت: تمامی مراکز موقت تعاونی روستایی غیر فعال و ۹ مرکز خرید گندم دولتی و خصوصی جهت تحویل گندم از کشاورزان تا آخر شهریور ماه در استان فعال است.

جمال صالحی در گفتگو با خبرنگار باشگاه خبرنگاران جوان اظهار کرد: از ابتدای زمان برداشت گندم در استان تا شنبه (۱۷شهریور ماه) یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۶۶۶ تن گندم خرید تضمینی شده است که از این میزان یک میلیون و ۱۶۶ هزار و ۱۸۱ تن در سامانه سیفا ثبت شده است.

نماینده شرکت بازرگانی دولتی کردستان اضافه کرد: بیشترین میزان خرید در شهرستان‌های بیجار با ۲۸۹ هزار و ۴۴۶ تن، دیواندره با ۲۱۳ هزار و ۵۸۶ تن، دهگلان با ۱۸۷ هزار و ۴۰ تن، قروه با ۱۸۳ هزار و ۷۰ تن و سقز با ۱۸۲ هزار و ۳۲۵ تن بوده است.

وی با بیان اینکه میزان خرید تضمینی گندم نسبت به مدت مشابه سال قبل ۲ درصد رشد داشته است، گفت: آهنگ خرید روزانه گندم به ۲۱۲ تن رسیده است.

صالحی یادآور شد: مبلغ جمع کل گندم خریداری شده بیش از ۲۰۷ هزار میلیارد ریال است که تاکنون ۳۲ هزار میلیارد ریال از مطالبات گندمکاران واریز شده است.

میزان سطح زیرکشت گندم در استان کردستان در سال زارعی جاری ۶۲۶ هزار هکتار است که از این میزان ۵۸۸ هزار هکتار آن دیم و ۴۱ هزار هکتار آن آبی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.