سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

پروژه بازار طلای اصفهان به دلیل تعلل میراث فرهنگی بلاتکلیف مانده است

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: سرمایه میلیاردی پروژه بازار طلا و جواهر اصفهان موسوم به «خورشید» به دلیل تعلل در تصمیم‌گیری‌های اداری سازمان میراث فرهنگی بلاتکلیف مانده است.

مجید نادرالاصلی روز یکشنبه در صحن علنی یکصد و چهل‌ و پنجمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر اصفهان گفت: بازار بزرگ طلا و جواهر خورشید که سرمایه‌گذاری میلیاردی در آن شده، امروز درگیر پاره‌ای مسائل اداری بخصوص در حوزه میراث فرهنگی است.

وی ادامه داد: ناتوانی در حل مشکلات حقوقی و مالکیت ساختمان این پروژه مساله معطل مانده‌ای است که تاکنون شهرداری نتوانسته است آن را حل کند.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: معضلات اجتماعی مالکیت اقتصادی و تجاری مدیریت میدان امام(ع) نیز از دیگر مشکلاتی است که نارضایتی شهروندان متضرر شده در این پروژه را برانگیخته است.

وی تاکید کرد: برخی شهروندان حدود ۱۰ سال پیش در این پروژه سرمایه‌گذاری کرده‌اند اما پاسخ درستی از سوی شهرداری دریافت نکرده‌اند و فضای اقتصادی برخی از غرفه‌های این میدان هنوز فعال نشده است.

نادرالاصلی همچنین با اشاره به فزونی بدهی‌ شهرداری به پیمانکاران، توجه بیشتر به اجرای پروژه‌های بزرگی مانند بزرگراه شهید چمران، پل شهیدان طیاره، زیرگذر و روگذر حصه و مساجد و نمازخانه‌های پارک ها را از دیگر پروژه‌های مغفول مانده در شهرداری اصفهان عنوان کرد.

عضو شورای اسلامی شهر اصفهان، اهتمام جدی برای توسعه ناوگان اتوبوسرانی، تسریع در توسعه خط دو مترو و برقی‌ کردن ناوگان تاکسیرانی را از دیگر اقدامات معطل مانده شهرداری در راستای حفظ محیط زیست این کلانشهر عنوان کرد.

وی تاکید کرد: در حوزه عمرانی، تکمیل حلقه چهارم حفاظتی از دیگر پروژه‌های مهم شهری است که باید هرچه زودتر تکمیل شود.

نادرالاصلی، مجموعه بزرگ «جهان نما» و حل معضلات حقوقی و مالکیتی آن و ساختمان‌های موسوم به پاساژهای چهارباغ را از دیگر پروژه‌های شهری عنوان کرد که تاکنون نتوانسته‌ است منافع و سرمایه‌ای برای شهرداری به همراه داشته باشد.

خدمات الکترونیکی شهرداری در کاهش مراجعات مردم موثر نبوده است

رسول میرباقری رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای اسلامی شهر اصفهان نیز در این نشست گفت: در راستای حفظ نشاط اجتماعی انتظار می‌رود شهرداری در ایام شاد و اعیادی همچون میلاد پیامبر اکرم (ص)، فضای شاد بیشتری را در سطح شهر ایجاد کنند.

وی در ادامه نیز با اشاره به سرعت پایین سایت شهرسازی الکترونیکی شهرداری افزود: در حال حاضر مشکل بارگذاری نقشه‌های پیش تفکیک شهروندان حل شده است و بزودی ۱۶ برنامه جدید در دستور کار شهرسازی الکترونیک قرار می‌گیرد.

رئیس کمیسیون عمران، معماری، شهرسازی و بافت تاریخی شورای شهر اصفهان افزود: یکی از مشکلات مردم دریافت پایان کار پس از صدور پروانه ساخت است که موجب شده مراجعات به شهرداری بیشتر شود در حالی که شهرداری مدعی شهرسازی الکترونیک است اما انتقادهای مردم و میزان مراجعات آنها بیانگر تاثیرگذاری ارائه خدمات الکترونیکی به شهروندان نیست.

رئیس مرکز پژوهش های شورای اسلامی شهر ·اصفهان نیز در این نشست خطاب به علی قاسم‌زاده شهردار اصفهان گفت: در کنار تمرکز بر خدمت صادقانه، تبیین اقدامات و خدمات انجام شده، مردم و اعضای شورای شهر حق دارند تا بدانند در طول مدت مدیریت شهری شما، چه خدمات و اقداماتی انجام شده است.

مصطفی نباتی‌نژاد ادامه داد: برغم تمام خدمات انجام شده، بدلایل مختلف سیستمی و محیطی، حق مطلب به شهروندان ادا نشده است و نمود آن را در بی‌اطلاعی مردم، نخبگان و حتی همکاران شهرداری و حتی برخی مدیران در این زمینه می‌دانیم.

نباتی‌نژاد گفت: از جمله دلایل مهمی که به نارسایی‌ها دامن می‌زند، وجود نگاه بخشی‌ در اجرا، ارائه گزارش‌های بخشی‌ و عملکرد صرف بدون توجه به تبیین دستاوردهاست.

رئیس مرکز پژوهش‌های شورای اسلامی شهر اصفهان تاکید کرد: بر اساس حقی که مردم و قانون به اعضای شورای شهر داده‌اند، از شهردار اصفهان در باره این مسائل پرسشگری و مطالبه‌گری خواهیم کرد.

وی خطاب به شهردار اصفهان گفت: با تشکیل کارگروه‌های بین بخشی، ضمن مرور و پایش شاخص‌های عملکردی و پیامدی به ۶۰ پرسش مطرح شده با ارائه آمار و ارقام و نمودار و مستندات متقن(به نحوی‌که بتوان پاسخ‌های جامع در اختیار رسانه‌ها قرار داد) پاسخ دهید.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.