سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکریم از هزار و ۵۰۰ رزمنده پیشکسوت، برنامه ویژه هفته دفاع مقدس در مهاباد است

فرماندار ویژه مهاباد گفت: هزار و ۵۰۰ نفر از پیشکسوتان هشت سال دوران جنگ تحمیلی در این شهرستان به مناسبت هفته دفاع مقدس مورد تکریم قرار می‌گیرند که مقدمات این امر فراهم شده است.

حسن عباسی فرماندار ویژه مهاباد در جلسه برنامه ریزی هفته دفاع مقدس در این شهرستان، گفت: دوران دفاع مقدس و رشادت شهیدان و مردم در اوایل پیروزی انقلاب اسلامی مایه شگفتی کل جهان بود و عظمت و بزرگی مردم شهیدپرور این کشور برای تمام جهان دوباره ثابت شد.

وی با بیان اینکه زنده نگهداشتن یاد شهیدان و تجلیل از پیشکسوتان آن دوران کمترین کاری است که باید انجام داد، اضافه کرد: در جنگ ۸ ساله برخلاف تمام جنگ‌های ایران حتی یک وجب از خاک کشور از نقشه ما جدا نشد و با رشادت رزمندگان تمام سرزمین‌های تصرف شده دوباره آزادسازی شدند.

فرماندار ویژه مهاباد ادامه داد: روایت خاطرات واقعی و مفید برای اقشار مختلف به ویژه در این ایام نیز باید در دستور کار قرار گیرد تا آثار معنوی آن بیش از پیش در جامعه تببین شود.

عباسی با بیان اینکه امسال آذین‌بندی و زیباسازی چهره شهر به مناسبت دفاع مقدس باید جلوه بیشتری داشته باشد، در ادامه گفت: تبیین دستاورد‌های دوران دفاع مقدس نیز باید به صورت ویژه در دستور کار قرار گیرد و رشادت‌های رزمندگان آن دوران به نسل نوجوان، جوان و کودکان باید به شکل هنرمندانه بازگو شود.

در ۳۱ شهریورماه ۱۳۵۹ رژیم بعثی عراق با تصمیم و طرح قبلی و با هدف برانداختن نظام نوپای جمهوری اسلامی، جنگی تمام عیار را علیه ایران اسلامی آغاز کرد؛ به همین مناسبت در تقویم جمهوری اسلامی اسلامی ۳۱ شهریور تا ۶ مهر به عنوان هفته دفاع مقدس نامگذاری شده است.

مهاباد با ۲۶۰ هزار نفر در جنوب آذربایجان‌غربی واقع شده و در دوران دفاع مقدس بیش از ۷۸۰ شهید در راه دفاع از اسلام و انقلاب تقدیم نظام کرده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.