سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۹۰ درصد مطالبات گندمکاران تا پایان هفته پرداخت می‌شود

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: براساس وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه تا پایان هفته مطالبات گندمکاران پرداخت می شود.

عطااله هاشمی در گفت و گو با باشگاه خبرنگاران جوان، از رکورد خرید تضمینی گندم خبر داد و  گفت: براساس آمار از ابتدای فصل برداشت تاکنون بیش از ۱۲ میلیون تن گندم با ارزش ۲۱۰ همت از کشاورزان خریداری شده که نسبت به مدت مشابه سال قبل ۱۷ درصد رشد داشته است.

به گفته او، با توجه به حجم خرید تضمینی گندم در تامین ۱۰۰ درصدی نیاز گندم واحد‌های خبازی و صنف و صنعت به خودکفایی رسیدیم که امیدواریم روند خودکفایی استمرار یابد.

در جلسه امروز شورا قیمت گندم تعیین تکلیف می شود

هاشمی با بیان اینکه امروز جلسه شورای قیمت گذاری و سیاست های حمایتی برگزار می‌شود، افزود: روز گذشته جلسه شورا برگزار شد، اما اعضا به توافق نرسیدند  که امروز در جلسه عصر شورا، قیمت خرید تضمینی گندم تعیین تکلیف می‌شود.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران ادامه داد: در جلسه روز گذشته شورا به دلیل اختلاف سلیقه‌ها و نظرات پیش آمده به توافق نرسیدیم که امروز جمع بندی نهایی انجام و قیمت خرید تعیین تکلیف می‌شود، همچنین قرار است بخشی از افزایش قیمت خرید تضمینی در قالب پوشش بیمه فراگیر و دیگر حمایت‌ها از کشاورزان انجام شود.

برداشت و خرید تضمینی گندم در استان های سردسیر ادامه دارد

او با بیان اینکه برداشت و خرید تضمینی گندم در استان‌های شمال غرب و سردسیر ادامه دارد، افزود: با توجه به آنکه تعدادی از کشاورزان به سبب تاخیر در پرداخت، گندم خود را در انبار‌ها نگه داشتند، بنابر پرداخت‌های اخیر و وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه پیش بینی می‌شود که با تسریع در امر پرداخت، میزان خرید تضمینی گندم به ۱۲ میلیون و ۲۰۰ هزارتن و تولید گندم بالای ۱۵ میلیون تن برسد.

هاشمی درباره آخرین وضعیت پرداخت مطالبات گندمکاران گفت: بنابر وعده رئیس سازمان برنامه و بودجه تا پایان هفته پول گندم کشاورزانی که تا پایان مرداد محصول خود را تحویل دادند، پرداخت می‌شود که براین اساس میزان پرداخت مطالبات تا پایان هفته به ۸۵ تا ۹۰ درصد می‌رسد.

رئیس بنیاد ملی گندمکاران گفت: طبق روال همه ساله کشت گندم از ۱۵ شهریور در استان‌های شمال غرب و سردسیر آغاز شده که امیدواریم در سال زراعی آینده خودکفایی استمرار یابد.

گفتنی است که بسیاری از اعضای شورای قیمت گذاری، قیمت منطقی خرید تضمینی هرکیلو گندم برای سال زراعی آینده را ۲۳ هزارتومان اعلام کردند که حال تا پایان وقت امروز باید منتظر ماند و دید که در جلسه شورا چه نرخی برای خرید تضمینی گندم مصوب می‌شود.

خبرنگار: آزاده محبی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.