سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تولد ۳ بره آهو در محل تکثیر و پرورش شهرستان قیروکارزین + تصاویر

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قیروکارزین از تولد ۳ بره آهو در محل تکثیر و پرورش این شهرستان خبر داد و گفت: ایجاد امنیت در زیستگاه از جمله عواملی است که تکثیر و پرورش آهو در این محل را سرعت داده است.

عباس قائدی رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین با اشاره به تولد ۳ بره آهو در محل تکثیر و پرورش این شهرستان اظهار کرد: ایجاد امنیت در زیستگاه، جلوگیری از بروز تنش زیستی و کاهش عوامل ایجاد ناامنی در محل زیستگاه از جمله عواملی هستند که تکثیر و پرورش آهو در این زیستگاه را سرعت داده است.

او با برشمردن شرایط تکثیر و پرورش آهو در این شهرستان، افزود: نخستین مرکز پرورش و تکثیر آهو در افزر این شهرستان در پارسال بهره برداری شد.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین اضافه کرد: این مرکز در گام نخست با ۷ آهوی مولد و در زمینی به مساحت تقریبی ۳۰ هزار متر مربع و اعتبار ۳۰ میلیارد ریال در روستای کردیل بخش افزر این شهرستان به بهره برداری رسید و اکنون شرایط زیستی مناسبی برای تکثیر گونه‌های آهو و جبیر دارد.

قائدی گفت: این مرکز با ۷ راس آهوی مولد از خراسان جنوبی زنده گیری و پس از انتقال به این مرکز در قیروکارزین راه اندازی شد که قرار است این گونه‌ها به تعداد بیشتری در آینده برسد. 

او بیان کرد: مراکز تکثیر و پرورش گونه‌های حیات وحش مانند کل و بز، قوچ و میش، جبیر، آهو و گوزن با هدف حفظ و احیای این گونه ها، شکار و مصرف پروتئینی ایجاد می‌شود.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست قیروکارزین با اشاره به مشکلات شکار غیرقانونی گونه‌های وحشی گفت: یکی از این راه‌ها ایجاد مراکز تکثیر و پرورش گونه‌های جانوری، قرق‌های اختصاصی و راه اندازی شکارگاه‌های خصوصی است.

قائدی اظهار کرد: محیط زیست تمام تلاش خود را برای گسترش این گونه طرح‌ها به کار خواهد بست چرا که اعتقاد بر آن است که این گونه طرح‌ها مقدمات حفاظت مشارکتی از حیات وحش را فراهم می‌کند.

رئیس اداره حفاظت محیط زیست شهرستان قیروکارزین درخصوص اینکه چه باید کرد تا عطش شکار و مصرف گوشت حیات وحش بدون اینکه آسیبی به محیط زیست شکننده و زخم خورده وارد شود، فروکش کند؟ گفت: یکی از این راه‌ها ایجاد مراکز تکثیر و پرورش گونه‌های جانوری، قرق‌های اختصاصی و راه اندازی شکارگاه‌های خصوصی است. 

او بیان کرد: فعالیت این مراکز در صورتی که به درستی اجرا و بهره برداری شود می‌تواند تاثیرگذار باشد.

شهرستان قیروکارزین در جنوب غربی فارس و در فاصله ۱۸۴ کیلومتری شیراز قرار دارد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.