سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۲۵ هزار میلیارد ریال اعتبار برای زیرساخت‌های ایلام هزینه شد

استاندار ایلام گفت: بیش از ۹۰ هزار میلیارد ریال اعتبار در دولت سیزدهم برای احداث یا تکمیل راه‌های مواصلاتی، ابنیه و تونل‌های استان هزینه شده است.

حسن بهرام‌نیا در جشنواره شهید رجایی در استان ایلام اظهار کرد: در دولت سیزدهم ۱۲۵ هزار میلیارد ریال (۱۲ هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان) برای زیرساخت‌های استان هزینه شد که ۹۰ هزار میلیارد ریال از این اعتبار در حوزه راه و ابنیه صرف شد.

وی افزود: توسعه راه ها و ابنیه در این سه سال موجب کاهش ۵۰ درصدی تصادفات منجر به فوت زائران اربعین و همچنین تسهیل در تردد آن‌ها شد.

بهرام‌نیا یادآور شد: اربعین‌ امسال سه میلیون و ۳۲۸ هزار و ۹۰۳ نفر زائر معادل بیش از ۵۰ درصد زائران اربعین از استان ایلام و مرز مهران عبور کردند و تردد و سفر ارزان، راحت، ایمن و عزتمند زوار مد نظر دولت‌های سیزدهم و چهاردهم بود.

وی با بیان اینکه این پیاده‌روی زمینه‌ساز تمدن نوین اسلامی و ظهور آخرین منجی است، بیان کرد: مسئولان استان با اقدامات جهادی و خستگی ناپذیر و با توسعه زیرساخت‌ها، امکانات رفاهی و خدماتی، شرایط حضور ۵۰ درصدی زائران اربعین را در مرز مهران فراهم کردند.

نماینده دولت سیزدهم در استان ایلام ادامه داد: شهرستان مهران در حالت عادی ۳۰ هزار نفر جمعیت دارد اما ایام اربعین این شهرستان کوچک افزون بر سه میلیون نفر زائر را پذیرایی کرد.

وی خاطرنشان کرد: نتیجه همدلی مردم و مسئولان، خدمات رسانی مطلوب به انبوه زائران مرز مهران بود و ایلام بار دیگر ثابت کرد پایتخت خادمان زائران اربعین است.

بهرام‌نیا افزود: باتوجه به افزایش ظرفیت پارکینگ های بزرگ اربعین، ۷۸ درصد زائران امسال با خودروهای شخصی خود آمدند و ۲۳ درصد زائران از حمل و نقل عمومی برای تردد استفاده کردند.

استاندار ایلام با اشاره به برگزاری یادآور شد: جشنواره شهید رجایی فرصتی برای تشریح عملکرد دستگاه‌های اجرایی است و عملکردهای کمی و کیفی ادارات‌ بر اساس شاخص‌های تعیین شده، بررسی و با سال قبل تر مقایسه و دستگاه برتر مشخص می شود.

یه گفته استاندار ایلام، ۵۳ دستگاه استان از شاخص‌های تخصصی و عمومی در مجوع نزدیک به ۸۴ درصد امتیاز و نمره را طبق مستندات کسب کردند که این امتیاز معدل قابل برای ادارات استان است.

وی تاکید کرد: هدف ادارات و مدیران و مسئولان دستگاه‌های اجرایی، رقابت دستگاه‌ها برای ارائه خدمات کمی و کیفی به مردم است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.