سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

یک باغ پسته وقف نماز

حاج عباس خلیلی اهل شهر سنخواست از توابع شهرستان جاجرم، محصول باغ پسته خود را با نیت تهیه یک مشت پسته برای جوانان و نوجوانان نمازگزار در مسجد جامع شهر وقف کرد.

 یکی از موقوفات جالبی که می‌توان به آن اشاره کرد وقف یک مشت پسته برای شرکت جوانان و نوجوانان برای شرکت در نماز و جلسات قرآن کریم مسجد جامع شهر است. 
رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان‌های جاجرم و گرمه در گفتگو با خبرگزاری صدا و سیما، افزود: حاج عباس خلیلی در سال ۱۳۹۲، دو هکتار زمین آب و اراضی و دو هکتار باغ پسته را به سه نیت (اقامه مجلس عزاداری حضرت فاطمه (س)، هزینه سفر در راه ماندگان و تهیه یک مشت پسته برای نوجوانان و جوانانی که در نماز و جلسات قرآن شرکت می‌کنند) وقف کرده است.

علی شیر غلامی با بیان اینکه شهر سنخواست ۱۹ موقوفه و ۵۶ رقبه دارد، گفت: حاج علی اکبر یزدانی واقف خیر اندیش دیگری ۳ دانگ یک منزل مسکونی به مساحت ۵۱۰ متر در مشهد مقدس را به نیت ترغیب جوانان و نوجوانان به شرکت در نماز در روستای اندوقان سنخواست وقف کرده است.

او گفت: تامین هزینه فعالیت‌های فرهنگی و قرآنی، تامین هزینه‌های بیماران نیازمند، تامین هزینه ازدواج جوانان نیازمند و تامین کمک هزینه تحصیل دانش آموزان از نیت‌های دیگر این واقف خیر اندیش است.

خراسان شمالی ۵ هزارو ۹۳۰موقوفه و ۱۲ هزار و ۶۱۴ رقبه دارد.

خراسان شمالی آبان ماه امسال میزبان سی و یکمین اجلاس سراسری نماز است.

برچسب ها: پسته ، جهاد کشاورزی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.