سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

برخورد با اراذل و اوباش کوهبنان در دستور کار است

رییس دادگاه عمومی شهرستان کوهبنان گفت: هیچ اغماض و مماشاتی در برخورد با اراذل و اوباش لحاظ نمی شود.

علی محبوب پور افزود: با کسانیکه باعث ایجاد رعب و وحشت میان مردم درسطح شهر می‌شوند و آسایش وآرامش مردم را برهم می‌زنند با جدیت برخورد می‌شود.

وی با تاکید بر اینکه برخورد با اراذل و اوباش در دستور کار دستگاه قضائی شهرستان و نیروی فراجا قرار گرفته است، هشدار داد: اشخاصی که با حرکات نمایشی و خطرافرین با خودرو و موتورسیکلت، درسطح شهر، آرامش مردم رابهم میزنند و گا‌ها باعث بروز خسارات مالی و ایراد صدمه بدنی به افراد می شوند خودرو و موتورسیکلت آنان توقیف و مرتکب به مجازات اخلال در نظم عمومی محکوم می‌ شود.

وی تصریح کرد: هیچ اغماض و مماشاتی در برخورد با اراذل و اوباش، مخلین نظم و آسایش عمومی و مرتکبین جرایم خشن نخواهد شد چرا که پرداخت به امنیت شهروندان و برخورد سریع دقیق و قاطعانه با برهم زنندگان امنیت از وظایف و اولویت‌های اصلی دادگستری است.

مقام عالی قضایی شهرستان کوهبنان افزود: در هیچ نظام حقوقی و جامعه‌ای جرایم خشن قابل تحمل نیست به همین دلیل پیشگیری کیفری در مقابله با مرتکبین این دسته از جرایم جزو اولویت‌های دستگاه قضائی است.

محبوب پور با بیان اینکه دستور ویژه برای دستگیری متهمان به ضابطان محترم عام داده شده است، ادامه داد: البته در بیشتر موارد یاد شده جرایم ارتکابی مشهود بوده و براساس اختیارات قانونی ضابطان عام راسا و در محدوده قانون اقدام می‌کنند.

 رییس دادگستری کوهبنان،بیان کرد: دادگستری قدردان زحمات طاقت فرسای پرسنل محترم فراجای شهرستان بوده و قاطعانه از اقدامات ضابطان محترم در تامین امنیت مردم حمایت می‌کند. وی افزود: در برخی موارد قانونی و با حصول شرایط و ارکان لازمه قانون استفاده کنندگان از سلاح را محارب و مفسد فی الارض شناخته است و مجازات سلب حیات را پیش بینی کرده است.

رییس دادگاه شهرستان کوهبنان با تاکید بر اینکه فعالیت‌های دادگستری مستمر و دائمی می‌باشد تاکید کرد: ورود نهاد‌های فرهنگی، اجتماعی، دستگاه‌های اجرایی مرتبط و پای کار بودن آنان و تعامل سازنده برای کاهش چنین جرایمی در کل کاهش آسیب‌های اجتماعی ضروری بوده و این امر از مطالبه های جدی دادگستری است.

برچسب ها: امنیت ، اراذل واوباش
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.