سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

آمادگی شهرداری تهران برای جذب ۵۰۰۰ نیروی پاکبان

گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ با رأی حداکثری اعضای شورای شهر تهران تأیید شد.

اعضای شورای اسلامی شهر تهران در دویست و شصتمین جلسه علنی شورای اسلامی شهر تهران بررسی گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ را در دستور کار داشتند که در همین راستا رضا محمدی، مدیر عامل این سازمان با بیان اینکه زمینی از ۷۰ سال پیش در کهریزک به شهرداری تحویل داده شده و در آن پسماند پردازش می‌شود، گفت: در زمینی که ۴۰ سال قبل شهرداری زباله دفن کرده و پس از آن اقدامی انجام نداده، مالکی پیدا شده که از شهرداری شکایت کرده است.

وی افزود:، چون به آن زمین خسارت وارد شده قرار بر این شده که یا مابه التفاوت خسارت پرداخت شود و یا زمین به مالک تحویل و زباله آن منتقل شود. رقمی که به عنوان خسارت اعلام کرده بودند بسیار سنگین بود و ما گفتیم که با یک سوم هزینه اعلام شده، زباله را منتقل کنیم.

محمدی با بیان اینکه آرادکوه به مدت ۷۰ سال مرکز دفن پسماند است، تأکید کرد: بنده در استانداری، اداره کل منابع طبیعی موارد را دنبال کردم. زباله سوزی که در آن زمین فعالیت داشته از نظر منابع طبیعی خلاف قانون فعالیت می‌کند. در جلسه‌ای که با شهردار و دادستان داشتیم گفتیم که در آن زمین ترک فعل انجام شده و هیچ پیمانکاری حاضر نیست در زمینی که ما مالک آن نیستیم، فعالیت کند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه مالکیت تنها به گونه‌ای است که برخی زمین‌ها صرفا در تصرف شهرداری است، گفت: این موضوع یکی از معضلات ماست و شهردار شخصاً موضوع را پیگیری می‌کند. برای شهرک بازیافت هم موضوع را پیگیری می‌کنیم و نامه نگاری‌های لازم را در این خصوص انجام داده‌ایم. ما هفت هزار تن زباله را کجا می‌توانیم دفن کنیم؟

وی ادامه داد: بیش از ۱۵ سال است قرارداد زمین آبعلی تمام شده و پیگیری‌هایی انجام دادیم که موضوع به نتیجه برسد و در نهایت ناچار خواهیم شد فرایند قضایی آن را طی کنیم. از شورا تقاضا داریم به واسطه اتفاقاتی که در بخش نیروی انسانی در سازمان افتاده، مساعدت‌های لازم را داشته باشد.

محمدی با بیان اینکه ماشین آلات و نیروی انسانی دو عنصر اثرگذار در حوزه مدیریت پسماند هستند، تأکید کرد: میانگین ماشین آلات تحویلی به ما به مقدار ۱۳۹۴ بود و امروز به سال ۱۳۹۹ رسیده است. جارو‌های مکانیزه که از ساختار خارج شده بود دوباره فعال شده است. ۳۰۰۰ نیروی ایرانی داریم که پیمانکاران را مجاب کردیم نیرو‌های ایرانی و یا اتباع مجاز جذب کنند که در یک سال اخیر ۱۰۰۰ نیروی ایرانی جذب شد.

وی ادامه داد: از شهردار تهران و شورا خواستیم که با وزارت کشور هماهنگی‌های لازم را داشته باشند تا بتوانیم نیروی ایرانی جذب کنیم. در حال حاضر آمادگی داریم ۵۰۰۰ نیروی پاکبان جذب کنیم و بیش از قانون کار حقوق بپردازیم و حقوق بیش از ۱۲ میلیون تومان را در نظر گرفته‌ایم.

مهدی چمران رئیس شورای اسلامی شهر تهران پس از سخنان مدیر عامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با تأکید بر اینکه همه ما از وضعیت رفت و روب شهر ناراضی هستیم، تأکید کرد: باید در جلسه‌ای جداگانه به موضوع عملکرد مدیریت پسماند پرداخته شود. برخی شهر‌ها از محل جمع آوری پسماند، هزینه رفت و روب را تأمین می‌کنند و نظافت انجام می‌دهند و معابر هم پاکیزه است، اما در تهران با وجود جمع آوری زباله گردان، هنوز این افراد وجود دارند و وضعیت رفت و روب هم رضایت بخش نیست.

گزارش حسابرسی سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران برای سال ۱۴۰۲ در این جلسه با حداکثر آراء موافق تأیید شد.

برچسب ها: پاکبان ، شهرداری
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۲
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۴:۲۲ ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
افغانی بریزید بیرون
ناشناس
۱۳:۱۵ ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
تمام زباله گردا رو دسگیر کنین و رفتگر کنین