سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باسوادی۲ هزار و ۵۰۰ یزدی

معاون سوادآموزی استان یزد گفت: در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ تعداد ۲ هزار و ۵۴۷ نفر از شهروندان استان یزد باسواد شدند.

سید علی قریشی  معاون سوادآموزی استان یزد هم‌زمان با ۱۸ شهریور ۱۴۰۳ روز جهانی سوادآموزی گفت: باسوادی نقش مؤثری در معیشت افراد و جلوگیری از آسیب‌های اجتماعی دارد.

وی با اشاره به این که بیشتر جامعه هدف سوادآموزی اقشار آسیب‌پذیر و کم درآمد جامعه می‌باشند گفت: در راستای پیشگیری از این آسیب‌های اجتماعی و کمک به درآمد خانواده‌ها مراکز یادگیری محلی با به کارگیری مشاوران و اساتید مجرب فنون و حرفه‌های مختلف کلاس‌های مهارت آموزی شهروندی و فنی و حرفه‌ای راه‌اندازی شد و در سال گذشته بیش از ۵۵۰ نفر از سوادآموزان دوره‌های مختلف در این کلاس‌ها آموزش‌های مورد نیاز خود و جامعه را آموخته و در زندگی خود به کاربسته‌اند. 

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش استان یزد با اشاره به این که در سال ۱۴۰۳، هزار و ۱۳۱ نفر از اتباع خارجی در کلاس‌های سوادآموزی با مشارکت نهاد‌های بین المللی باسوادشده‌اند گفت: برگزاری دوره‌های فرهنگی متناسب با زیست بوم استان از جمله کلاس‌های دیگری بود که برای این گروه در شهرستان‌های استان برگزار شد و این کلاس‌ها هم مورد استقبال عده زیادی قرار گرفت. وی افزود: تعداد ۴۰۰ نفر از دارندگان مدرک سوادآموزی که قصد ادامه تحصیل ندارند در دوره تحکیم سواد جهت تثبیت و ماندگاری سواد تحت پوشش قرار گرفته‌اند. 

قریشی افزود: در کنار آموزش‌های مذکور فعالیت‌های مکمل دیگری نیز از جمله آموزش مهارت رایانه به ۵۰ نفر و آموزش مهارت‌های فنی و حرفه‌ای، حقوق شهروندی و مهارت‌های اساسی زندگی به ۳۵۰ نفر از ایرانیان بی‌سواد و کم‌سواد در پنج مرکز یادگیری محلی در شهرستان‌های یزد و مهریز صورت گرفت.

وی با اشاره به فعالیت‌های فرهنگی معاونت سوادآموزی استان یزد گفت: طرح نماز کلید بهشت با حجم هزار و ۳۰۹ نفر و خواندن با خانواده با حجم ۳۲۳ نفر، حلقه‌های کتاب‌خوانی با تعداد ۲۰ حلقه ۱۰ تا ۱۵ نفر و آموزش و توانمندسازی ۳۰۰ نفر از آموزش‌دهندگان مؤسسات تحت قرارداد سوادآموزی از مهم‌ترین فعالیت‌های سوادآموزی استان در سال تحصیلی ۱۴۰۳-۱۴۰۲ است که با اجرای این طرح‌ها شاهد تغییرات مطلوب در زندگی فراگیران خواهیم بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.