سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ماسک زمان پرواز استارشیپ به مریخ را اعلام کرد

ایلان ماسک، مالک اسپیس ایکس مدت‌ها است رویای شهرسازی در مریخ را در سر دارد.

ایلان ماسک ، بنیانگذار اسپیس ایکس و تسلا گفت که اولین پرواز بدون سرنشین استارشیپ به مریخ تا دو سال آینده برنامه ریزی شده است.

این کارآفرین درباره پروازهای سرنشین دار گفت: اگر عملیات فرود به خوبی پیش برود، شرکت فضایی اسپیس ایکس اولین پروازهای همراه با سرنشین خود را در عرض چهار سال به مریخ انجام خواهد داد.

 بنابراین به گفته ماسک برای پروازهای سرنشین دار ۴ سال دیگر انتظار لازم است.

او همچنین یادآوری کرد: تکرار سفرها به فضا با هدف ساختن شهری خودکفا در حدود ۲۰ سال آینده به طور چشمگیری افزایش خواهد یافت.

فضاپیمای قابل استفاده مجدد استارشیپ برای پرواز به مریخ و برای 100 نفر طراحی شده است. نمونه های اولیه آن قبلاً چندین بار پروازهای آزمایشی با بازگشت به زمین انجام داده اند، اما تاکنون در جو زمین بوده اند.

 اگر برنامه‌های ماسک محقق شود، استارشیپ دو مزیت نسبت به رقبای خود خواهد داشت: اولاً، هر دو مرحله موشک را می‌توان استفاده مجدد کرد. ثانیاً، پروژه استارشیپ امکان سوخت‌گیری در مدار پایین زمین با استفاده از تانکرها را در نظر دارد و  این موشک قادر خواهد بود ده‌ها تن محموله را به اعماق فضا برساند.

 آوریل گذشته، ماسک اعلام کرد که اولین وسیله نقلیه بدون سرنشین استارشیپ که بر روی مریخ فرود می‌آید طی پنج سال آینده و اولین فرود انسان بر روی مریخ طی ۷ سال آینده خواهد بود.

ماسک برای دستیابی به هدف خود برای تولید یک فضاپیمای بزرگ، چند منظوره و نسل بعدی که قادر به ارسال انسان و محموله به ماه در اواخر این دهه و در نهایت پرواز به مریخ است، روی استارشیپ حساب می‌کند.

منبع: gazeta.ru

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.