سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کودک آزاری مهمترین موضوع مداخله اورژانس اجتماعی 

معاون امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان گفت: امسال، کودک آزاری مهمترین اولویت اورژانس اجتماعی در استان کرمان است.

نشست تخصصی مدیر کل امور اجتماعی بهزیستی استان کرمان با مسئولین و پرسنل مراکز اورژانس اجتماعی سراسر استان به مناسبت بیست و ششمین سال تاسیس اورژانس اجتماعی برگزار شد.

در این نشست وحید زاده مدیر کل بهزیستی استان کرمان با تبریک فرارسیدن سالگرد اورژانس اجتماعی گفت: ابراز خرسندی داریم که یک سازوکاری راه اندازی شده است که می‌توانیم هرجا به مسئله‌ای برخوردیم به اورژانس اجتماعی مراجعه کنیم و مسائل بین فردی و ... را رفع کنیم.

وی داشتن چنین مراکزی که درجهت رفع مشکلات برمی آیند را بسیار ارزشمند دانست افزود: متاسفانه برخی مباحث در زندگی اجتماعی نادیده گرفته شده که مدیریت آن سخت است و هزینه‌های سنگینی اجتماعی را در پی دارد و آن پدیده، پدیده‌ای است که در هم عرضی پدیده‌های دیگر ایجاد می‌شود.

مدیر کل بهزیستی استان کرمان با بیان اینکه در هر شهرستان نیاز به راه اندازی یک مرکز نگهداری شبانه روزی از بیماران اعصاب و روان وجود دارد، بیان داشت: رابطه‌ها باید مدیریت شوند و مراقب شبکه‌های خویشاوندی باید باشیم و از گسستن انجسام‌ها در روابط اجتماعی و روابط خانوادگی باید جلوگیری کرد.

وحیدزاده با تاکید بر ارتقا اورژانس اجتماعی در کار تیمی، گفت: ما با مشکلات مداخلات اجتماعی مواجه هستیم و می‌طلبد که مداخله خوب و موثر در اورژانس به بهترین نحو به منصه ظهور برسد.

وی با اشاره به فعالیت ۲۰ مرکز اورژانس قضایی در استان، اورژانس اجتماعی را پیشانی بهزیستی خواند و از پرسنل این مراکز خواست که در جهت افزایش بیشتر دانش و سواد کاری در حوزه‌های خود، قدمی مفید جهت مثمر اثر بودن عملکرد خود بردارند.

فلاح، مدیر کل اجتماعی استانداری استان کرمان در ادامه، بیان کرد: در بحث زیرساخت‌ها هنوز نتوانستیم پاسخگو باشیم با توجه به اینکه شاهد آسیب‌های نوپدید هستیم.

وی با اشاره به اینکه در بحث بازدارندگی و پیشگیری خوشبختانه خوب عمل شده است، افزود: مداخلات براساس ضرورت‌های جامعه است و راه اندازی شورای اجتماعی به ریاست استانداری و با محوریت اعضا را به زودی در استانداری خواهیم داشت و این ضرورت‌ها باعث شده که ما هم به کمک اورژانس اجتماعی بشتابیم.

در ادامه ابراهیمی معاون امور اجتماعی بهزیستی استان با گرامیداشت یاد و نام شهید جمهور گفت: اورژانس اجتماعی از اوایلی که ایجاد شد تا کنون رشد چشمگیری داشته است و در مقابل رشد آسیب‌ها را هم روز به روز شاهد هستیم.

وی افزود: در سال ۱۴۰۲ متاسفانه کودک آزاری و بد سرپرستی در مجموع ۴۴ درصد، اولویت اول آسیب‌ها در استان بود که پس از تماس با ۱۲۳، پرسنل اجتماعی ما در این موضوع‌ها مداخله داشتند. 

ابراهیمی با بیان اینکه ۲۳ درصد مداخله اورژانس از ابتدای تاسیس اورژانس اجتماعی مربوط به جلوگیری از خودکشی بوده است، اضافه کرد: در ۳ ماه اول امسال، کودک آزاری با ۳۰ درصد اولویت اول و خودکشی با ۲۹ و نیم درصد اولویت دوم بوده است و متاسفانه به ماده ۶ قانون حمایت از اول اطفال  نمی‌شود.

برچسب ها: کودک آزاری ، بهزیستی
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.