سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

غربالگری بینایی ۲۰ هزار کودک در اردبیل

مدیرکل بهزیستی استان اردبیل گفت: از ابتدای امسال ۲۰ هزار کودک اردبیلی غربالگری بینایی دریافت کردند.

حامد رضایی گفت: معاونت امور توسعه پیشگیری بهزیستی اردبیل در راستای گسترش چتر حمایت‌های رفاه اجتماعی، حاوی فرصت‌ها و رعایت حقوق شهروندی برای جامعه هدف خود که طیف وسیعی از افراد دارای معلولیت‌ها را شامل می‌شود، فعالیت می‌کند.
مدیرکل بهزیستی استان اردبیل در ادامه حمایت و توانبخشی نابینایان، ناشنوایان و معلولان ذهنی و حمایت و توانبخشی معلولان جسمی و حرکتی و ضایعه نخاعی را از اقدامات این معاونت اعلام و افزود: پارسال ۱۰ هزار و ۴۵۵ نفر خدمات توانبخشی را از بهزیستی اردبیل دریافت کردند که نسبت به مدت مشابه افزایش ۹۵ درصدی را نشان می‌دهد.
او با اشاره به غربالگری بینایی کودکان ۳ تا ۶ سال در اردبیل گفت: پارسال ۶۹ هزار و ۹۹۳ کودک با تخصیص اعتبار ۹ میلیارد و ۴۹۰ میلیون ریال خدمات غربالگری بینایی دریافت کردند که در این بخش افزایش ۳۶ درصدی را نسبت به مدت مشابه قبل شاهد هستیم.
رضایی افزود: پارسال در معاونت امور توسعه پیشگیری استان اردبیل علاوه بر غربالگری‌های بینایی، شنوایی و معلولیت بیش از ۳ هزار و ۱۰۰ مشاوره مددکاری پیشگیری از طلاق، ۶۱ هزار مشاوره روانشناسی، ۲۲ هزار و ۵۴۲ مورد آموزش زندگی و ازدواج، ۵ هزار و ۴۲۴ مورد مشاوره تخصصی ژنتیک و ۵۲۰ مورد توانمندسازی مادران در قالب طرح همیار مادر و کودک ارائه شده است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.