سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تکمیل شبکه آبیاری سبلان نیازمند هشت هزار میلیارد ریال اعتبار است

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل گفت: برای تکمیل عملیات باقی مانده شبکه آبیاری سبلان، هشت هزار میلیارد ریال اعتبار نیاز است.

علی حیدری اناری گفت: شبکه آبیاری و زهکشی سبلان در ۲ ناحیه عمرانی (شمالی و جنوبی) با هدف زیر پوشش قرار دادن اراضی کشاورزی منطقه رضی و مشگین شهر در دست اجرا است که تکمیل آن توسعه زنجیره آبیاری مدرن در مشگین شهر را به دنبال خواهد داشت.

مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل افزود: با وجود اینکه در سه سال گذشته با اندازه تمامی سال‌های گذشته در شبکه آبیاری و زهکشی سبلان کار شده است متاسفانه به دلیل تخصیص بسیار اندک اعتبارات، عملا در تکمیل این طرح با مشکل اعتباری مواجه هستیم.
او مجموع اراضی شبکه آبیاری و زهکشی سبلان بالغ بر پنج هزار و ۶۰۰ هکتار اعلام کرد و گفت: با تکمیل عملیات احداث سیفون قره‌سو، آب اراضی شمال رودخانه قره‌سو در بخش ارشق شهرستان مشگین شهر نیز از این شبکه تامین می‌شود.
مدیرعامل شرکت آب منطقه‌ای اردبیل بر لزوم تسریع اتمام عملیات اجرایی طرح احداث سیفون قره‌سو شبکه آبیاری و زهکشی سد سبلان جهت انتقال آب کشاورزی به اراضی کشاورزی روستا‌های بخش ارشق شهرستان مشگین‌شهر تاکید کرد.
حیدری با بیان اینکه حجم ذخیره سد سبلان به عنوان بزرگترین سد شهرستان مشگین‌شهر با وجود بارش‌های مناسب در سال زراعی جاری به ۳۸ میلیون متر مکعب رسیده است، افزود: ضروری است بهره‌برداران و کشاورزان منطقه برای بهره برداری مناسب از آب این سد، با شرکت آب منطقه‌ای همکاری جدی را داشته باشند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.