سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

جذب ۲ هزار و ۳۴۴ سوادآموز در خراسان جنوبی

معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی گفت: از ابتدای سال ۲ هزار و ۳۴۴ سوادآموز جذب نهضت سوادآموزی استان شده اند.

حسینی معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با اشاره به جذب ۲ هزار و ۳۴۴ سوادآموز از ابتدای سال در استان گفت: این نفرات توسط آموزش دهندگان آزاد در سطح شهرستان شناسایی شدند و در قالب سه دوره سوادآموزی، دوره تحکیم و دوره انتقال مشغول به یادگیری هستند.

او افزود: اکنون ۱۶۳ معلم و آموزش دهنده نهضت سواد آموزی با حداقل مدرک لیسانس در قالب ۱۷۱ کلاس درس در بخش ارائه خدمات سوادآموزی در سطح شهرستان‌ها فعال هستند.

حسینی بیان کرد: در این دوره‌ها حداقل مهارت خواندن و نوشتن، درک و فهم متون ساده فارسی و کسب مهارت‌های اولیه روخوانی قرآن، آشنایی با معارف دینی و فرهنگ اسلامی و انجام دادن محاسبه‌های ریاضی در حد چهار عمل اصلی به سوادآموزان دوره سواد آموزش داده می‌شود.


بیشتر بخوانید


معاون سوادآموزی اداره کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی با بیان اینکه اکنون نرخ باسوادی استان به بیش از ۹۸ درصد رسیده است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم به کمک دوره‌های فعلی نرخ باسوادی را به ۱۰۰ درصد برسانیم.

او با اشاره به اینکه هدف‌گذاری امسال برای سوادآموزی آموزش سه هزار نفر است اظهار کرد: برگزاری سه دوره آموزشی با حضور افرد کم‌سواد و بی سواد و فراگیری آموزش‌ها در مراکز یادگیری مشارکتی استان ادامه دارد که پیش بینی می‌شود از این تعداد هزار نفر در دوره سوادآموزی، ۷۰۰ نفر در دوره تحکیم و هزار و ۳۰۰ نفر نیز در دوره انتقال آموزش‌های لازم را فرا گیرند.

حسینی تصریح کرد: بر همین اساس حلقه‌های کتاب‌خوانی، مسابقه کتاب‌خوانی، مسابقه انشا نویسی و دیگر برنامه‌های جانبی در کلاس‌های سوادآموزی استان در طول سال برگزار می‌شود.

معاون سوادآموزی اداره‌کل آموزش و پرورش خراسان جنوبی عنوان کرد: یک مرکز یادگیری محلی مشارکتی در زندان مرکزی بیرجند در استان داریم که علاوه بر سوادآموزی، به ارائه مهارت‌های اساسی زندگی و شغلی نیز می‌پردازد.

۱۸ شهریور مصادف با هشتم سپتامبر، روز جهانی سوادآموزی نامگذاری شده است.

منبع: ایرنا

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.