سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای بیش از ۷۰ برنامه در هفته فرهنگی قزوین

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین از برگزاری و اجرای بیش از ۷۰ برنامه همزمان با هفته فرهنگی قزوین خبر داد.

حسین برجی مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در نشست خبری با حضور اصحاب رسانه در سالن اجتماعات سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین برگزار شد، در تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین گفت: نهم شهریورماه هر سال، روز قزوین توسط مجموعه مدیریت شهری نامگذاری شده است و بدین منظور هفته فرهنگی قزوین را در پیش داریم. امسال نیز بدلیل همزمانی ایام اربعین حسینی و ماه صفر، جشنواره و برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین در نیمه دوم شهریور ماه برگزار می‌شود.

وی ادامه داد: موضوعات این برنامه‌های در حوزه‌های مختلف ورزشی، کودک و نوجوان، بزرگسالان، خانواده و دیگر حوزه‌ها هستند که از ۱۷ تا ۳۱ شهریورماه در سطح شهر قزوین و ناحیه‌های منفصل شهری برگزار می‌شوند.

برجی افزود: برای برگزاری برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین حدود ۱۵۰۰ متر فضای برگزاری در نظر گرفته شده است.

وی در تشریح برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین گفت: در هفته فرهنگی قزوین بیش از ۶۰ الی ۷۰ برنامه شاد و متنوع همزمان با این هفته و از ۱۷ تا ۳۱ شهریور در بوستان‌های ملت، هشت بهشت و نواحی منفصل شهری قزوین اجرا می‌شود.

برجی ادامه داد: برنامه گذر بازی و سرگرمی در بوستان ملت اجرا می‌شود و همچنین همزمان با این هفته، جشنواره بزرگ قیمه نثار و غذا‌های سنتی قزوین نیز طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده در بوستان ملت برگزار می‌شود.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین بیان کرد: همایش بزرگ ورزش باستانی، اولین جشنواره استعداد یابی بازی‌های بومی و محلی، مسابقات فوتبال زمین خاکی ویژه نواحی منفصل شهری و برای گروه‌های سنی ۱۰ تا ۱۲ و ۱۲ تا ۱۴ سال که در ناحیه منفصل شهری چوبیندر برگزار می‌شود، مسابقات انتخابی قوی‌ترین جوان شهر در رده سنی زیر ۲۳ سال و تور گشت شهری اماکن تاریخی و طبیعی با همراهی تور لیدر‌ها که بازدید از اماکن تاریخی و طبیعی قزوین است از جمله برنامه‌های پیش‌بینی شده برای هفته فرهنگی قزوین است.

وی اضافه کرد: مسابقه آفرود جام مینودری و رویداد حضوری‌نویسی خوشنویسی از دیگر برنامه‌های شاخص در راستای گرامیداشت هفته فرهنگی قزوین هستند.

برجی گفت: همایش پیاده روی بزرگ خانواده به مناسبت میلاد پیامبر اکرم (ص) و امام صادق (ع) در ۳۱ شهریور از ابتدای جاده سلامت تا فضای سبز (سینمای تابستانی) بوستان ملی باراجین در دستور کار قرار دارد.

مدیرعامل سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری قزوین در ادامه به سوالات خبرنگاران در حوزه برنامه‌های هفته فرهنگی قزوین پاسخ دادند.

برجی در پاسخ به سوال یکی از خبرنگاران در رابطه با احیا جشنواره اسباب بازی، اضافه کرد: در نوروز ۱۴۰۴ برنامه ریزی‌های لازم جهت برگزاری جشنواره اسباب بازی در قزوین انجام شده است.

وی در خصوص سوال یکی دیگر از خبرنگاران با موضوع برگزاری برنامه‌های روز قزوین در سطح ملی، بیان کرد: متاسفانه یکی از دلایلی که نمی‌توان برنامه‌ای در سطح ملی برگزار کرد و اثر گذار بود این است که روز قزوین به صورت ملی ثبت نشده است و در صورت ثبت روز قزوین می‌شود برنامه‌هایی در سطح ملی برگزار کرد تا تاثیرگذار بود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.