سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

۱۷ شهریور نقطه‌ عطف تاریخ انقلاب اسلامی

استاندار لرستان گفت: یوم الله ۱۷ شهریور نقطه‌ عطف تاریخ انقلاب اسلامی است.

ابوطالب شفقت با تشریح حوادث سال ۱۳۵۷ و به ویژه شهادت جمع کثیری از مردم انقلابی در قیام ۱۷ شهریور در این سال، افزود:نقش مهم مبارزاتی مردم در روز ۱۷ شهریور اساس نظام شاهنشاهی را در ایران متزلزل کرد.

 وی با اشاره به تفسیر امام خمینی (ره) از ۱۷ شهریور به نام یوم الله گفت: یوم الله روز‌های یادآوری برای مردم صبور و شکور است که آثار این ایام را باور داشته و بر ادامه‌ی آن استقامت دارند.

استاندار لرستان افزود:مردم صبور و شکور ایران اسلامی امروز پس از ۴۶ سال از این واقعه همچنان بر تداوم آن باور داشته و در مقابل ظلم و خیانت نظام سلطه نسبت به ملت ایران ایستادگی می‌کنند.

شفقت به دو اثر مهم واقعه‌ی ۱۷ شهریور و نقش آن در پیروزی انقلاب اسلامی اشاره کرد و گفت: استمرار مبارزات مردم و توسعه‌ی آن به سراسر کشور و همچنین خنثی سازی توطئه‌ی سیاسی پوشالی آشتی ملی از طرف رژیم منحوس پهلوی تا پیروزی در بهمن ماه مهم‌ترین آثار این واقعه‌ی مهم بودند.

استاندار لرستان همچنین اثرات ماه محرم را در وقوع واقعه‌ی ۱۷ شهریور انکار ناپذیر دانست و افزود: اثرات اعتقادی محرم و تلاقی آن در این قیام حماسی در ۲۲ بهمن به خلق پیروزی شکوهمند انقلاب اسلامی انجامید.

شفقت گفت: شعار جمهوری اسلامی ایران در همان ۱۷ شهریور توسط مردم به گوش همگان رسید و مردم رسما اعلام جمهوری اسلامی کردند.

استاندار لرستان افزود:به یاری خداوند و حمایت مردم انقلابی به رغم همه‌ی تحریم‌ها و مشکلاتی که دشمنان انقلاب به ملت ایران تحمیل کرده اند همچنان پای آرمان‌های انقلاب ایستاده ایم.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.