سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ساخت سازه اصلی تقاطع بلوار صدوقی و فردوسی به پایان رسید

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم از تکمیل ۱۰۰ درصدی ساخت سازه پروژه تقاطع شهید صدوق به بلوار فردوسی خبر داد و گفت: با طی شدن عملیات‌های تکمیلی این پروژه به شهرداری قم برای افتتاح تحویل داده می‌شود.

مسعود بخشی،مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اظهار کرد: اجرای پروژه تقاطع شهید صدوقی و بلوار فردوسی یکی از پروژه‌های شاخصی است که شهرداری قم به سازمان توسعه و عمران محول کرده است.

وی افزود: این پروژه در راستای تکمیل رینگ‌های ترافیکی شهر مقدس قم که در طرح تفصیلی پیش بینی شده مورد طراحی و اجرا قرار گرفت.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم ادامه داد: این پل ۴۷۲ متر طول و ۲۰ متر عرض دارد که ۱۰ هزار متر مربع مساحت عرشه سازی‌ها با احتساب کوله‌ها است.

بخشی خاطرنشان کرد: این پل ۱۰ پایه دارد و قریب به ۱۶ هزار مترمکعب بتن و هزار و ۷۰۰ تن میلگرد در ساخت آن مورد مصرف قرار گرفت.

وی ادامه داد: هم اکنون عملیات سازه و ساخت فیزیکی پل به صورت ۱۰۰ در صد تمام شده و همه سعی سازمان توسعه و عمران شهرداری بر این است که پروژه حداکثر تا پایان شهریورماه به نتیجه برساند.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم اضافه کرد: عملیات تکمیلی با نصب هندریل‌ها، ایزولاسیون عرشه، اجرای آسفالت، روشنایی و موضوعات دیگر در حال انجام است تا شهروندان در نیمه دوم سال ۱۴۰۳ بتوانند از این پل استفاده کنند.

معضل تأسیسات شهری در اجرای پروژه
بخشی با بیان اینکه در اجرای این پروژه سازمان توسعه و عمران با معارضات و تأسیسات بسیار زیادی رو به رو بود، گفت: از جمله این تأسیسات لوله آب واقع در خیابان یاسمن، خطوط برق شهری، لوله‌های آب و فاضلاب در مسیر بلوار صدوقی، خط شبکه مخابرات که با یکی از پایه‌ها معارض بود، لوله آب ۴۰۰ در بلوار فردوسی، لوله گاز ۴ اینچ و انبوه موضوعات تاسیساتی است که با همکاری شرکت‌های تاسیساتی این معارضات برطرف شد، تا سازه پل تکمیل شود.

وی تصریح کرد: از مسائل مهمی سال جاری موضوع انرژی و قطع برق کارخانه‌های سیمان به صورت گسترده بود که بحث بتن‌ریزی‌های پروژه را تحت تأثیر قرار داد.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم افزود: به دلیل عدم عرضه سیمان و کمبود سیمان در بازار مصرف، شرکت‌های تولید بتن دچار مشکل شدند و در مواقع زیادی بتن‌ریزی پروژه دچار وقفه شد، اما با همه این مشکلات سازمان توسعه و عمران تلاش کرد تا این پروژه در نیمه اول سال تکمیل و در اختیار شهروندان عزیز قرار گیرد.

پرهیز از انسداد مسیر حین اجرای پروژه
بخشی گفت: در حین اجرای پروژه و در قسمت روگذر بلوار صدوقی، نحوه اجرا به گونه‌ای طراحی شد که به هیچ عنوان انسداد در محور صدوقی با توجه به حجم ترافیک این منطقه ایجاد نشود و مردم بتوانند به تردد روزمره خود ادامه دهند.

وی با اشاره به اینکه در قسمت روی بلوار صدوقی و با انحراف‌های ترافیکی بدون انسداد مسیر این قسمت از عرشه اجرا شد، گفت: تنها در حین عملیات بتن‌ریزی روی خیابان صدوقی برای حفظ ایمنی شهروندان انسداد مسیر در ساعاتی انجام گرفت.

مدیرعامل سازمان توسعه و عمران شهرداری قم تاکید کرد: در حال حاضر عملیات تکمیلی در حال انجام و پروژه تا ۲۰ روز آینده به کارفرما یعنی شهرداری شهر قم تحویل داده می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.