سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر چین:

تحریم‌ها سد راه ارتباط با ایران است

سفیر کشور چین در جمهوری اسلامی ایران گفت: چین اقتصادی فعال و به همکاری بیشتر با ایران رغبت دارد و تنها سنگ راه در این میان تحریم‌های کشورهای غربی است.

زونگ پی وو روز در نشست با فعالان اقتصادی سمنان در سالن همایش اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی این استان گفت: برای تسهیل در صدور روادید در یکسال گذشته اقدام‌هایی انجام شد و می‌توان راهکار دیگر در تسهیل انجام این کار مورد توجه قرار بگیرد.

وی با قدردانی از اراده اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی سمنان برای تقویت همکاری با چین، افزود: ریشه مشکلات فعالان اقصادی تحریم کشورهای غربی و آمریکاست و با وجود اینکه از زبان فارسی چندان آگاهی ندارم، چندین بار واژه فارسی «تحریم» در این نشست تکرار شد.

وی اضافه کرد: ظرفیت و اراده برای همکاری با ایران از سوی جمهوری خلق چین وجود دارد، اکنون نمی‌توانم درباره تقویت همکاری‌ها اظهارنظر کنم، امیدوارم در آینده این همکاری تقویت شود.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران گفت: اقتصاد چین با ثبات و پایداری توسعه می‌باید و نیمه نخست امسال این کشور رشد پنج درصدی جی‌دی‌پی(«Gross Domestic Product» تولید ناخالص داخلی) را تجربه کرد که کار آسانی نیست.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.