سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

لزوم تقویت روحیه‌ انقلابی در حوزه‌های علمیه

نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت بر لزوم تقویت روحیه انقلابی در طلاب و مدرسین حوزه‌های علمیه گیلان تاکید کرد.

آیت الله رسول فلاحتی نماینده ولی فقیه در گیلان و امام جمعه رشت، امروز در مراسم افتتاحیه‌ی سال تحصیلی مدارس علمیه‌ی گیلان در این شهر، با اشاره به نقش تاثیرگذار روحانیت و علما در جامعه اظهار کرد: مراکز تربیتی شیعی عمیق ترین و منحصربفرد ترین مراکز علمی هستند.
وی با بیان اینکه حوزه‌های علمیّه شیعی خاستگاه علماء ربّانی و مرکز تفقّه در دین و تدبّر در امور مسلمین است، افزود: روحانیت  در فرهنگ حوزه های علمیه ما شغل یا کار نیست؛ بلکه رسالت است.
امام جمعه رشت، با بیان اینکه یک عالم، با همه فراز و نشیب ها رسالت خود را دارد؛ بر لزوم تقویت روحیه‌ی انقلابی در طلاب و مدرسان حوزه‌های علمیه، تاکید کرد.
وی با بیان اینکه بهره گیری از فرصت‌ها برای علم آموزی و تزکیه‌ی نفس در محافل علمی و آموزشی ضروری است؛ خاطرنشان کرد: امروزه حوزه‌های علمیه بیش از هر زمان دیگر نیازمند داشتن طلاب و علمایی با روحیه انقلابی است.
نماینده ولی فقیه در گیلان، تزکیه نفس را منشا ایجاد تحول و سلامت در جامعه خواند و همه دست‌اندرکاران حوزه تعلیم و تعلم را به تزکیه نفس توصیه کرد.
وی با بیان اینکه طی ورود هزار و اندی سال ورود شیعه به ایران علما دو رسالت بزرگ تربیت خود و تربیت مردم جامعه را بر دوش داشتند؛ تصریح کرد: انقلاب اسلامی نتیجه سال‌ها تلاش و کوشش علما در ایران است؛ زیرا توانست حکومت فاسد پهلوی و طاغوت را در کشور از بین ببرد و با پیروزی انقلاب اسلامی معادلات تصمیم گیری جهانی را نیز تغییر دهد.
آیت الله فلاحتی، ادامه داد: روحانیت در ادوار مختلف تاریخ ایران همواره واجد جایگاهی مؤثر بوده است و در اسناد تاریخی انقلاب هم مطالب زیادی در خصوص نقش روحانیت در پیروزی انقلاب اسلامی آمده است که با مطالعه آنها کاملاً مشخص می‌شود که روحانیت چه نقش تأثیرگذاری در جامعه داشته‌اند.
وی با تاکید بر اینکه طلاب باید بکوشند با تزکیه نفس گرفتار و وابسته ی دنیا نشوند، اظهار کرد: طلاب بعد از رسیدن به مرتبه عالم شدن، درس انسان سازی را در الویت خود قرار دهند و در امر تعلیم و تربیت بکوشند و انسان ساز باشند.
وی با اشاره به اینکه انقلابی بودن و انقلابی ماندن طلاب و علمایحوزهدهای علمیه، جزو منویات رهبر انقلاب استیادآور شد: ان استادی و مدرسی که طلبه را انقلابی بار نمیاورد، خائن است زیرا جمهوری اسلامی ایران در ردیف بعثت انبیاست.

برچسب ها: روحانیت ، انقلاب
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.