سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی:

رفع مشکلات جامعه با شکل‌گیری ارتباط سازمان‌یافته امکان‌پذیر است

میدری گفت: برای رفع مشکلات جامعه، نیازمند ارتباط سازمان‌یافته هستیم و هر وقت بتوانیم به این سمت حرکت کنیم حتما به موفقیت می‌رسیم.

احمد میدری وزیر تعاون، کار و رفاه اجتماعی در دیدار با فعالان اجتماعی و مدیران سازمان‌های مردم نهاد گفت: درخواست من برای برگزاری این جلسه به این دلیل است نه تنها بهزیستی و رفاه اجتماعی بلکه هیچ حوزه‌ای را بدون حضور مردم نمی‌توان بهبود بخشید.

وی ادامه داد: در همه جهان نیز این قاعده حاکم است. شرط برقراری رابطه این است که صبر داشته باشیم و دیگران را نیز به صبر دعوت کنیم. بین دولت و جامعه نیز باید این ارتباط شکل گیرد تا پس از آن به رستگاری و شکوفایی دست یابیم.

میدری تاکید کرد: عدم ارتباط و تعامل تنها ضعف یک نفر نیست. همیشه دوست داریم ضعف را در طرف مقابل بیابیم، اینکه خود را مقصر بدانیم و برای رفع مشکلات قدم برداریم، کمی برای ما سخت است. زمانی که در دولت نبودم در میزگردی شرکت کردم و درباره رابطه با موسسات مردم نهاد صحبت کردم. موسسات می‌خواهند خود را مطالبه‌گر بدانند، اما حمایت‌طلبی شاید ترجمه درست‌تری باشد.

وی گفت: دیوار بی‌اعتمادی از جامعه به دولت نیز منتقل شده است. بین موسسات خیریه نیز شکاف وجود دارد. اینکه چطور می‌توان شکاف و بی اعتمادی را از بین برد نکته‌ای است که باید آن را دنبال کنیم. در سیستم اداری نیز کارمندان شریفی وجود دارند که مشغول کار هستند، اما ناهماهنگی‌هایی وجود دارد که باید درست شود.

وزیر تعاون افزود: نشان دادن ابعاد مختلف فقر باعث می‌شود جلوی بسیاری از اتلاف منابع گرفته شود. باید به کمک یکدیگر نشان دهیم که چه واقعیت‌های تلخی در جامعه وجود دارد که نیاز به تغییر دارند.

میدری اظهار کرد: برای رفع مشکلات جامعه، نیازمند ارتباط سازمان‌یافته هستیم و هر وقت بتوانیم به این سمت حرکت کنیم حتما به موفقیت می‌رسیم. سرنوشت کشور‌ها وابسته به ارتباط سازمان یافته است. امروز در جمع سازمان‌های مردم نهاد هستیم تا یک ارتباط سازنده را شکل داده و برای چهار سال آن را ادامه دهیم.

برچسب ها: وزیر کار ، خیریه ها
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.