سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

امام جمعه ایلام:

توسعه فرهنگ فعالیت ورزشی زمینه‌ساز ارتقای سلامت جامعه است

نماینده ولی فقیه در استان و امام جمعه ایلام با اشاره به اینکه ورزش زورخانه‌ای تلفیقی از هنر، توان بدنی، قدرت معنوی، نیایش و ارتباط با خدا است، گفت: توسعه فرهنگ فعالیت ورزشی نیاز امروز جامعه برای ارتقای سلامتی است.

حجت الاسلام اله‌نور کریمی‌تبار  در دیدار با مدیر کل و کارکنان ورزش و جوانان استان و جمعی از پیشکسوتان ورزش باستانی، اظهار کرد: پرداختن به ورزش در حوزه‌های مختلف از جمله همگانی، تخصصی و قهرمانی برای سلامت فکری و جسمی جامعه یکی از نیاز‌های جامعه در شرایط فعلی است.

وی با بیان اینکه شرایط زندگی‌های امروزی، آلودگی‌ها، کم تحرکی و بیماری‌های نوپدید سلامتی انسان را تهدید می‌کند، افزود: تنها راه حفظ سلامتی انسان، مبارزه با آلودگی‌ها و بیماری‌ها، توسعه ورزش و ایجاد آمادگی و توان جسمی افراد است.

امام جمعه ایلام با تاکید بر اجرای برنامه‌ها و فعالیت‌های فرهنگی برای توسعه ورزش، ابراز کرد: باید تلاش کرد که جامعه به سمت ورزش حرکت کند، چرا که توجه به ورزش در کشور و جامعه ما از جمله ورزش پهلوانی، پیشینه‌ای به قدمت ۹ قرن دارد و پیوندی معنوی و انسانی با دین دارد.

وی با بیان اینکه نقش پیشکسوتان رشته ورزشی پهلوانی در جامعه و در بین نسل جوان بسیار تأثیرگذار است، ابراز کرد: ورزش زورخانه‌ای تلفیقی از هنر، توان بدنی، قدرت معنوی و نیایش و ارتباط با خداست، این تلفیق هم جذبه بصری و هم جذبه فکری و فرهنگی دارد که لازم است امروز برای توسعه این ورزش در جامعه فرهنگ سازی شود.

امام جمعه ایلام یادآور شد: در مسیر‌های پیاده‌روی و کوهنوردی برای ورزش کار تبلیغی و فرهنگی انجام شود، ورزش همگانی باید در جامعه تبدیل به فرهنگ عمومی شود و این امر مستلزم فرهنگ سازی هدفمنداست.

برچسب ها: ورزش ، ورزشکاران
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.