سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

گروه سرود اعضای کانون پرورش فکری سیستان و بلوچستان عازم اراک شدند

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان گفت: گروه سرود اعضای کانون پرورش فکری این استان برای شرکت در مرحله پایانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش عازم اراک شدند.

محمدرضا سالاری در نشست با اعضای گروه سرود کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان اظهار کرد: سرود، تنها یک هنر نیست؛ بلکه پلی است که فرهنگ، هویت و ارزش‌های یک جامعه را به نسل‌های آینده منتقل می‌کند.

وی ادامه داد: مرحله پایانی دومین جشنواره ملی سرود آفرینش، با حضور ۱۶ گروه راه یافته، روز‌های ۱۸ و ۱۹ شهریور در اراک برگزار می‌شود.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان عنوان کرد: در سرود اعضای کانون پرورش فکری استان که با گویش سیستانی اجرا شده به مسائل اجتماعی مردم منطقه، ریزگرد‌ها و خشکسالی پرداخته شده و اینکه با «امید» و «تلاش» می‌توان دوباره به این سیستان، که روزی به انبار غله ایران شهرت داشته، جان بخشید.

وی خطاب به اعضای گروه سرود ادامه داد: راهیابی شما به بخش ملی جشنواره سرود نتیجه تلاش‌های بی‌وقفه، استعداد و علاقه شما است و این موفقیت، احساس شادی و افتخار را در دل همه اعضای خانواده بزرگ کانون استان ایجاد کرده است.

مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان با اشاره به ویژگی‌های بومی به کارگرفته شده در سرود اعضا، ادامه داد: علاوه بر صدا، آنچه اجرای شما را متمایز و ارزشمند می‌کند، پرداختن خلاقانه به ویژگی‌های بومی و مسائل استان و اجرای آن به گویش شیرین محلی است که تیم شما با این هنر، هویت فرهنگی استانمان را به زیباترین شکل ممکن به نمایش گذاشته و این تلاش ستودنی است.

وی افزود: امیدواریم با همان شور و اشتیاقی که تاکنون از خود نشان داده‌اید، در این رقابت نیز بدرخشید و نام کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان سیستان و بلوچستان را به زیبایی هرچه تمام‌تر به ثبت خواهید رسانید.

 گروه سرود «غم سیستو (سیستان)» تشکیل شده از اعضای مرکز فرهنگی‌هنری شماره ۲ زابل به سرپرستی معصومه نورا، مربی فرهنگی این مرکز است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.