سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

ناتوانی در کنترل خودروی پراید راننده قصرشیرینی را به کام مرگ فرستاد

فرمانده انتظامی قصرشیرین از مرگ راننده خودروی سواری پراید در خیابان راه کربلا این شهرستان به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل خودرو خبر داد.

سرهنگ ایمان مرادی فرمانده انتظامی قصرشیرین گفت: در جریان یک حادثه رانندگی که شب گذشته در خیابان راه کربلا قصرشیرین رخ داد راننده خودروی سواری پراید به دلیل عدم رعایت سرعت مطمئنه و ناتوانی در کنترل خودرو پس از پرتاب با ورود به بلوار با سرعت به تبربرق برخورد کرد و به دلیل صدمات وارد شده جان باخت.

وی اظهار کرد: به محض وقوع این حادثه نیرو‌های امدادی و راهداری به محل اعزام شده و نسبت به انتقال اجساد فوتی این حادثه به سردخانه اقدام کردند.

فرمانده انتظامی قصرشیرین در ادامه گفت: گشت شبانه پلیس راهور با همکاری ماموران انتظامی این شهرستان به منظور مقابله با رانندگان هنجار شکن و خطر آفرین به صورت محسوس و نامحسوس وجود دارد و بر اساس گزارش پلیس راهور تاکنون بیش از ۳۰۰ مورد پرونده برای رانندگان حرکات خطر آفرین در خیابان‌های سطح شهر، تنظیم و به مقام قضایی ارجاع شده است.

مرادی ادامه داد: انجام حرکات نمایشی، حرکات مارپیچ، لایه‌کشی، دور دور کردن، سرعت غیرمجاز، انجام حرکات مخاطره‌آمیز، حادثه‌ساز و نامتعارف و تولید صدای ناهنجار و ایجاد آلودگی صوتی از جمله مصادیق تخلف و هنجارشکنی است و پلیس با کسانی که به این اقدام‌های هنجارشکنانه مبادرت کنند و ایمنی ترافیکی دیگر رانندگان و شهروندان را به خطر بیندازند، به شدت برخورد می‌کند.

وی با بیان اینکه برخورد با رانندگان متخلف، حادثه‌ساز و هنجار شکن جزو مهم‌ترین مطالبه‌های مردم اظهار کرد: حسب دستور دادستانی وسایل نقلیه رانندگان هنجار شکن به مدت ۲۰ روز توقیف و روانه پارکیبنگ خواهد شد.

فرمانده انتظامی قصرشیرین اضافه کرد: برای رانندگانی که برای شهروندان ایجاد مزاحمت کنند، پرونده قضایی تشکیل و به علت اخلال در نظم عمومی و ایجاد مزاحمت به شهروندان به مراجع قضایی معرفی خواهند شد ضمن اینکه از شهروندان می‌خواهیم تا در صورت مشاهده هرگونه حرکات مخاطره‌آمیز توسط رانندگان موضوع را به سامانه ۱۲۰ پلیس راهور با ثبت پلاک و مشخصات خودرو گزارش کنند.

وی بیان کرد: همچنین به منظور پیشگیری از حوادث رانندگی، والدین به هیچ وجه زیر سن قانونی و قبل از اخذ گواهی نامه رانندگی، وسیله نقلیه را چه برای رانندگی و چه برای آموزش در اختیار فرزندان خود قرار ندهند.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.