سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مدیر جهاد کشاورزی شادگان خبر داد:

صادرات خرمای شادگان به کشور‌های خلیج فارس و اروپای شرقی

اسلامیان گفت: خرما برداشت شده از سطح ۱۴ هزار هکتار نخسلتان‌های شادگان به اروپای شرقی، آسیای غربی و کشور‌های حوزه خلیج فارس صادر می‌شود.

جمشید اسلامیان مدیر جهاد کشاورزی شادگان می گوید: پیش بینی می‌شود امسال شاهد افزایش برداشت خرما با نرخ توافقی از نخلداران شادگان خریداری و به استان های مختلف و خارج از کشور صادر شود.

او افزود: قیمت توافقی خرید خرمای رقم استعمران درجه یک هر کیلوگرم ۲۷۵ هزار ریال و خرمای درجه ۲ حدود ۱۵ درصد کمتر از خرمای درجه یک تعیین شده است.

آقای اسلامیان قیمت خرید خرمای درجه 3 را به صورت توافقی اعلام کرد و گفت: توزیع صندوق و سایر هزینه‌های جانبی به عهده خریدار است.

مدیر جهاد کشاورزی شادگان اضافه کرد: ۳۷ کارگاه در شادگان است و به واسطه اینکه بیشتر حجم تولید خرمای استان، در شادگان تولید می‌شود در این شهرستان مستقر هستند و محصول خرما را از کشاورزان خریداری می‌کنند.

این مقام مسئول ادامه داد: برداشت و خرید توافقی خرما برای پنج هزار خانوار در شهرستان شادگان به صورت مستقیم و غیر مستقیم الشتغال زایی به همراه دارد.

اسلامیان گفت: ۸۰ درصد خرمای برداشت شده از نوع استعمران و ۲۰ درصد دیگر انواع دیگر است که از نخلستان های شادگان برداشت می‌شود.

شادگان یکی از مراکز عمده تولید انواع خرما با بیش از ۵۷هزار هکتار اراضی قابل کشت است استعمران، گنطار ، بریم، برحی، اشگر از انواع خرمای تولید در شادگان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.