سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

توجه به آمایش سرزمینی، بازار مسکن را وارد رونق می‌کند

کارشناس بازار مسکن گفت: بازار مسکن از آبان ماه همزمان با افزایش تولید و عرضه مسکن وارد رونق می شود.

همزمان با افزایش تولید و تکمیل واحدهای نهضت ملی مسکن و افزایش قدرت خرید متقاضیان مسکن شاهد رونق بازار مسکن خواهیم بود که در این بین هوشنگ طالع،کارشناس اقتصادی مسکن با بیان اینکه موضوع  مسکن و مسائل مرتبط با آن دارای جهات گوناگونی است که همه آنها را باید با هم دید گفت: بسیاری از این گونه مسائل، لزوما اقتصادبنیان نیست و ریشه در  جوانب دیگر از   جمله ساختار اداری و سازمانی تا مسائل گوناگون دیگر دارد.

وی ادامه داد: مجالس قانونگذاری باید از تصویب شتاب زده قوانین خودداری و برای وضع هر مقرره ای دقت، مطالعه و تامل کافی کنند.

همچنین سعید باقری دیگر کارشناس بازار مسکن با بیان اینکه کشور ایران برای سرمایه گذاری در بازار مسکن بسیار مناسب است  گفت:  بازار مسکن از آبان ماه  وارد رونق و شاید افزایش قیمت هم شود .

 در  ادامه بهنام ملکی، اقتصاددان به موارد مهمی در حوزه مسکن اشاره کرد و بیان کرد: انتقال پایتخت اداری و قضایی از تهران، توجه جدی تر به آمایش سرزمینی و استفاده درست از نظریات کارشناسان از جمله موارد مهم در موضوع مسکن است .

 مجید گودرزی، تحلیلگر اقتصادی با ابراز تاسف از وضعیت مسکن در ایران و فشار زیادی که روی دوش مستاجران است، از رها بودن این بازار و عدم کنترل آن انتقاد کرد.

کارشناس مسکن اظهار داشت: نمی توان در نسخه نویسی اقتصادی یک بعدی نگریست. بلکه باید دید هر قانون چه تاثیر اقتصادی در پی خواهد داشت. برای بحث مسکن و ارائه پیشنهادات نیز باید به همه تبعات و تاثیرات هر قانون پیشنهادی در صورت تصویب توجه کرد.

در ادامه محمد رسولی کارشناس تحلیل بازار مسکن گفت: بازار مسکن  با نوسان مواجه شده  است و در اين بین برای کاهش اثرگذاری نوسانات باید برنامه ریزی  دقیق تری را در دستور کار قرار داد.

وی یاد آور شد:  سه محور اصلی شامل، نقش مسکن در اقتصاد ایران، رکود یا رونق بازار مسکن در ایران و پیش بینی قیمت و رونق مسکن در شش ماهه دوم سال با برنامه ریزی دقیق و تحلیل داده های روز امکان پذیر است.

برچسب ها: مسکن ، بازار مسکن
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۱۰:۰۰ ۱۸ شهريور ۱۴۰۳
پایتخت باید بره قزوین