سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

کردستان، مقصدی برای گردشگران سلامت در غرب کشور

با توسعه زیرساخت‌های درمانی، استان کردستان امروز به یکی از مقاصد جذاب گردشگری سلامت در غرب کشور تبدیل شده است.

معاون درمان دانشگاه علوم پزشکی کردستان، با اشاره به وجود بیش از ۲۰ بیمارستان مجهز و کادر پزشکی متخصص دانشگاهی و غیر دانشگاهی، از ظرفیت بالای استان کردستان برای پذیرش بیماران خارجی خبر داد.

دکتر اسعد فتحی پور با بیان اینکه، بیمارستان توحید سنندج به عنوان یکی از قطب‌های درمان بیماری‌های قلبی و عروقی در منطقه، با ارائه خدمات تخصصی مانند آنژیوگرافی، آنژیوپلاستی و جراحی قلب، توانسته است بیماران بسیاری را از سراسر کشور و حتی کشور‌های همسایه به خود جذب کند،گفت: مراکز درمانی دیگر استان نیز با ارائه خدمات متنوعی در زمینه‌های مختلف پزشکی، از جمله پیوند اعضا و درمان سرطان، به این رشد کمک شایانی کرده‌اند.

وی ادامه داد: بیمارستان کوثر سنندج نیز به عنوان یکی از بزرگترین بیمارستان‌های غرب کشور، با ظرفیت ۵۴۰ تخت و امکانات پیشرفته‌ای مانند پت اسکن و لاپاراسکوپی، خدمات گسترده‌ای را در زمینه‌های مختلف پزشکی ارائه می‌دهد.

فتحی پور اظهار کرد: بیمارستان بعثت نیز با فعالیت بخش پیوند مغز استخوان و خدمات پیشرفته درمان ناباروری، به عنوان یکی از مراکز پیشرو در ارائه خدمات سلامت به هم استانی‌ها و نیز گردشگری سلامت شناخته می‌شود.

معاون درمان دانشگاه افزود: تمامی بیمارستان‌های دانشگاه دارای مجوز گردشگری سلامت هستند که بیشترین ارائه خدمت این بیماران در مراکز درمانی مرزی از جمله رازی و صلاح الدین ایوبی بانه، فجر و بوعلی مریوان و همچنین مراکز سطح شهر سنندج است.

دکتر فتحی پور نزدیکی جغرافیایی به کردستان عراق، تطابق فرهنگی و هزینه‌های مناسب درمان در مقایسه با سایر کشور‌ها را از عوامل موثر در جذب گردشگران سلامت به سمت کردستان برشمرد و گفت: این دانشگاه با برنامه‌ریزی‌های دقیق و توسعه زیرساخت‌ها به ویژه در حوزه تجهیزات پزشکی، به دنبال جذب بیماران خارجی است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.