سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

نوجوان چهارمحال و بختیاری برگزیده پویش کشوری خوانش کتاب

عارفه هاشمی در پویش ملی خوانش کتاب کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان با شعار آینده خواندنی، موفق به کسب رتبه برتر شد.

آقای واحد مدیرکل کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان چهارمحال و بختیاری گفت: پویش ملی خوانش کتاب از پاییز سال گذشته آغاز شد و آثار کودکان، نوجوانان و خانواده با محوریت معرفی کتاب در صفحه‌های مجازی استان‌ها انتشار یافت.

وی افزود: اسفند سال ۱۴۰۲ مرحله اول برگزیدگان این پویش اعلام شد و در سال ۱۴۰۳ ادامه یافت و هم اکنون مرحله دوم برگزیدگان معرفی شده‌اند که عارفه هاشمی از مرکز فرهنگی هنری شهر بن، جزو ۱۱ برگزیده‌ی بخش ۱۰۰ ثانیه‌ای این پویش اعلام شد.

واحد اضافه کرد: ۵۶ اثر برگزیده استانی در این پویش سراسری که با شعار «آینده خواندنی است» برای دبیرخانه توسعه و ترویج کتابخوانی کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان ارسال شد.

وی گفت: تهیه فیلم‌های ۱۰۰ ثانیه‌ای از خوانش کتاب از سوی کودکان، تهیه پادکست، نماهنگ کتاب صوتی از سوی نوجوانان و خوانش کتاب از سوی اعضای خانواده برای دانش‌آموز، عکاسی از کتاب‌خانه‌های خانگی، از جمله برنامه‌هایی است که برای اجرای گسترده‌تر و فراگیر این پویش از طرف دبیرخانه‌ی سراسر کشور پیش‌بینی شده است.

واحد یادآور شد: در بخش «۱۰۰ ثانیه با کتاب» دانش‌آموزان پایه اول تا ششم، بخشی دوست‌داشتنی از کتاب مورد علاقه خود را در قالب فیلمی که با موبایل ضبط کرده‌اند در پایان ۱۰۰ ثانیه‌ای، روخوانی و بلندخوانی و این فیلم را در صفحه شاد بارگذاری کرده‌اند. به این طریق به معرفی کتاب مورد علاقه برای دیگر همسالان‌شان پرداخته‌اند.

وی بیان داشت: در بخش ۱۰۰ ثانیه با کتاب یک قطعه فیلم ۱۰۰ ثانیه‌ای از یک بخش بسیار خوب کتاب را ضبط می‌کنند و در بخش روی خط کتاب پادکسب، نماهنگ و کتاب‌های صوتی ساخته شده مورد بررسی قرار می‌گیرد و در بخش «برایم بخوان»، بخشی از کتاب از سوی یکی از اعضای خانواده برای دانش‌آموز کودک و یا نوجوان خوانده می‌‍شد و در بخش «عکاسی» نیز بهترین عکس ثبت شده از کتابخانه‌ی خانگی به دبیرخانه ارسال می‌شد.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.