سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

اجرای طرح‌های گردشگری در دریاچه گیلارلو گرمی مغان

- مدیر اداره منابع آب گرمی مغان گفت: محوطه دریاچه گیلارلوی گرمی جهت اجرای طرح‌های گردشگری، به بخش خصوصی واگذار می‌شود.

رضا بدرزاده گفت: سه هکتار از اراضی محوطه دریاچه گیلارلو برای اجرای طرح‌های گردشگری به تعاونی دهیاران واگذار شده و این طرح موفق بوده است.

مدیر اداره منابع آب گرمی مغان افزود: هم‌اینک از مخزن دریاچه برای کار‌های پرورش ماهی و قایقرانی استفاده می‌شود و این طرح ظرفیت اقتصادی و گردشگری دارد.

به گفته او، دریاچه گیلارلو هشت و نیم میلیون متر مکعب گنجایش دارد و حجم فعلی آب آن، پنج میلیون متر مکعب تخمین زده می‌شود و با توجه به بارندگی‌ها و لایروبی انجام شده در کانال‌های آب‌آور گیلارلو، حجم ورودی و آب آن ۶۰ درصد افزایش یافته است.

بدرزاده تصریح کرد: ۶۰ میلیارد ریال برای لایروبی و مرمت کانال‌های آب آور سد گیلارلو هزینه شده است و امسال نیز برای استمرار لایروبی و مرمت کانال، با بخش خصوصی به میزان ۱۲ میلیارد ریال اعتبار قرارداد منعقد شده است.

او گفت: دریاچه گیلارلو از نظر میزان آب، در شرایط مطلوب قرار دارد و استفاده از آن برای سرمایه‌گذاری بخش خصوصی و اجرای طرح‌های گردشگری در رونق حضور و ماندگاری مسافران و گردشگران و شتاب گرفتن صنعت گردشگری در شهرستان گرمی مغان موثر خواهد بود.

مدیر اداره منابع آب گرمی مغان افزود: از آب دریاچه گیلارلو در مواقع نیاز برای تامین آب شرب شهر گرمی نیز استفاده می‌شود و علاوه بر اینها، در پایاب این سد، ۶۳۰ هکتار از اراضی با همت بخش خصوصی زیر کشت رفته است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.