سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

طالبی: مسابقات لیگ بدون حواشی جذاب خواهد بود

کارشناس فوتبال درباره عملکرد تیم‌ها در ۳ هفته ابتدایی لیگ برتر فوتبال توضیحاتی را بیان کرد.

فرشید طالبی کارشناس فوتبال  در گفت و گو با خبرنگار ورزشی باشگاه خبرنگاران جوان درباره عملکرد تیم‌ها در لیگ برتر فوتبال اظهار کرد: یک بخش از تیم‌ها تغییراتی داشتند و خرید‌های خوبی کردند. البته اگر تیم‌ها می‌خواهند به ثبات برسند باید ورودی و خروجی شان به حداقل برسد. اگر  انتخاب مربی و بازیکن به نحو احسن صورت بگیرد خروجی و ورودی‌ها کاهش می‌یابد و به ثبات می‌رسد و این ثبات هم می‌تواند پشتوانه  شرایط مدیریتی باشد و شاهد اتفاقات خوبی باشیم. به هر حال تیم‌ها ریزش، ورودی و خروجی داشتند و خیلی تیم‌ها مثل سپاهان، تراکتور، استقلال و پرسپولیس نزدیک ۳۰، ۴۰ بازیکن ورودی داشتند و این نیاز به زمان دارد تا بازیکنان در تفکرات تیمی و مربی جا بیفتند.

او افزود: من فکر می‌کنم تیم‌های لیگ دسته اولی که به لیگ برتر آمدند عملکرد خوبی داشتند. همچنین تیم ملوان دارد فوتبال دلچسب و جذابی ارائه می‌دهد و در کنار آن تیم‌های فوتبال تراکتور و سپاهان فوق العاده ظاهر شدند. از آن طرف، تیم‌های استقلال و پرسپولیس همیشه جزو مدعیان بوده اند و خواهند بود. به نظرم تا زمانی که حاشیه بر متن غالب نشود ما می‌توانیم از فوتبالمان لذت ببریم. تا حدودی بار فنی فوتبالمان بد نبود. پارسال  فوتبالمان خیلی اسیر حواشی شد و لذت از فوتبال نمی‌بردیم. اما امسال بازی پرسپولیس و تراکتور را دیدیم که بالای ۱۰ موقعیت گلزنی خلق شد و این اتفاق خوبی است و ملوانی که مقابل استقلال چنین فوتبالی را ارائه می‌دهد.

طالبی تصریح کرد:  البته استقلال نیاز دارد تا به هماهنگی برسد، اما تا اینجای مسابقات لیگ  به نظرم هواداران فوتبال به خاطر تعداد گل‌ها لذت بردند. تعداد گل‌هایی که رد و بدل  می‌شود بیانگر این است که تیم‌ها دارند از قالب دفاعی شان خارج می‌شوند و تمرکز بر روی فوتبال رو به جلو می‌کنند. تیم تراکتور یکی از تیم‌های هجومی است که تاکنون ۷، ۸ گل زده است. منظورم این است که تفکرات تغییر کند، به جذابیت فوتبال کمک می‌کند و اکثر بازی‌ها گل دارند و این موضوع می‌تواند به جذابیت فوتبال کمک کند.

طالبی درباره اینکه خیلی از تیم‌ها خانه به دوش هستند و ورزشگاه ندارند و باید در شهر‌های دیگر میزبانی کنند، گفت: ما بازیکنان خارجی خوبی وارد فوتبالمان کردیم. انزونزی بازیکن تاپ سپاهان است و بازیکنان خارجی استقلال، پرسپولیس و تراکتور هم تاپ هستند. وقتی شما بازیکنانی با این سطح کیفیت و به نوعی بنز وارد کشور می‌کنید شما نمی‌توانید یک بنزین بی کیفیت در بنز بریزید. بازیکنان خودمان به این روند غیر فوتبالی عادت دارند. وقتی شما مربیان و بازیکنان با سطح بالا جذب می‌کنید کارتان تمام نشده است و تازه کارتان شروع می‌شود و باید به آنها خدمات ارائه بدهید.

پیشکسوت فوتبال گفت: ما خدمات اولیه فوتبال حرفه‌ای هم نداریم تا ارائه بدهیم و یکی از آنها زمین تمرین و بازی می‌تواند باشد. به هر حال هواداران استقلال، پرسپولیس  و سپاهان  نمی‌توانند در ورزشگاه خود حضور یابند و میزبانی کنند. ما خیلی از فوتبال حرفه‌ای فاصله گرفتیم. به هر حال می‌گویند پول‌های زیادی در فوتبال جا به جا می‌شود، اما به جای اینکه به این مسئله بپردازند، استادیوم‌ها را تجهیز کنند. با این روند پروازی که در ایران وجود دارد و تعدد پرواز‌ها می‌تواند آسیب زا باشد و ریکاوری تیم‌ها را عقب بیندازد. من نمی‌دانم چرا در یکی ۲ ماه تعطیلی لیگ هیچ ترتیب اثری داده نشد و وقتی بازی‌ها شروع شد بیشتر استادیوم‌ها به زیر کشت رفتند. من نمی‌دانم دلیل این موضوع چه چیزی هست؟  

او افزود: البته یک بار برای همیشه باید این استادیوم‌ها  درست شوند و امیدوارم هر چه زودتر تیم‌ها بتوانند از میزبانی خود استفاده کنند. واقعا هر تیمی که در هر کجای دنیا باشد نیاز  به انرژی هواداران  در زمین خودش دارد. ما تا کی می‌خواهیم همه چیز را وصله و پینه کنیم. ما باید اولین‌های فوتبال که همانا فراهم کردن تجهیزات سخت افزاری هست را فراهم کنیم. حالا نمی‌دانم آقایان چه کار می‌کنند، اما باید این اتفاق یک روزی رقم زده شود. امیدوارم روزی که بخواهند استادیوم آزادی را تحویل بدهند یک سال بعد نگویند که باز هم نیاز به بازسازی دارد.‌ای کاش می‌شد یک سال کل فوتبال ما را  تعطیل می‌کردند، اما مسیر‌های حرفه‌ای را اجرا می‌کردند و دوباره فوتبال را به راه می‌انداختند، تا ما این مشکلات را نداشته باشیم.

طالبی تصریح کرد: وقتی به کسی بگویید که فوتبالمان به این صورت است به ما می‌خندد. انزونزی به سپاهان آمده است و به او می‌گویند برای بازی باید به اراک برویم و بعد از چند روز دیگر هم باید به شهر دیگری برویم و این بازیکن به مرور زمان تخریب می‌شود. بازیکنان اروپایی در بهترین شرایط تبدیل به بازیکنان حرفه‌ای و سطح بالا شدند. مثل قضیه  VAR است که در بازی پرسپولیس و فولاد دیدیم و نمی‌دانیم به این موضوع بخندیم  یا گریه کنیم. فقط می‌خواهند VAR را به ایران آوردند و اسمش در بازی‌ها باشد. ما می‌خواهیم که  با حضور VAR اشتباهات داوری کم شود، اما این اتفاق نیفتاده است. تیمی که ۱۵ جدول هست به همان اندازه نیاز به وی‌ای آر دارد و  این تیم به اندازه همان تیم‌های بالای جدولی زحمت می‌کشد. نمی‌شود که برای ۲ بازی از VAR استفاده کنند و برای بقیه بازی‌ها این سیستم وجود نداشته باشد. آقایان می‌خواهند هجمه را از دوش خود بردارند و  فقط می‌گویند که ما VAR  را به ایران آوردیم.

او در پایان گفت: ما بازیکن خارجی آوردیم، آیا شرایطی را فراهم کردیم که این بازیکن را نگه داریم. البته من از فوتبال جذاب برخی از تیم‌ها لذت بردم. البته تیم‌هایی مثل پرسپولیس و استقلال نیاز به هماهنگی دارند. منتهای مراتب در فوتبالی که مثل استقلال خوزستان می‌آید یقه استقلال تهران را می‌گیرد می‌شود به جذابیت فوتبال یک مقدار بیشتر اهمیت داد. تیم ذوب آهن  هم در هفته اول یقه پرسپولیس قهرمان فصل گذشته را گرفت و می‌شود به این موضوع خوش بین بود به شرطی که شرایط حاشیه‌ای مثل پارسال بر فوتبال ما غالب نشود.

خبرنگار: مریم طایفه 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.