سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

سفیر جمهوری خلق چین در ایران:

ارتباط باستانی ایران و چین باید به تبادلات متنوع امروزی تبدیل شود

زونگ پی وو گفت: ایران و چین ارتباط بیش از ۲ هزار ساله و تاریخی دارند که در شرایط کنونی می‌تواند به تبادلات متنوع منجر شود

زونگ پی وو سفیر جمهوری خلق چین در ایران در جریان بازدید از کاروانسرای ایوانکی شهرستان گرمسار در غرب استان سمنان در جمع خبرنگاران، گفت: ایران و چین ارتباطات فرهنگی دیرینه‌ و ۲ هزارساله داشته‌اند و روند تبادلات بین آنها در تاریخ ۲ کشور نقش اساسی ایفا کرده است.

سفیر جمهوری خلق چین در ایران با اشاره به تاثیرگذاری بازدید از میراث فرهنگی استان سمنان بر او، ادامه داد: احساس می کنم تبادلات ایران با کشورها از جمله جمهوری خلق چین قابل توسعه است چون مردم چین به ایران باستانی توجه دارند و مردم ایران نیز باید به آگاهی لازم در زمینه تاریخ غنی چین برسند.

شهردار سمنان و رییس مرکز بین‌المللی پایتخت شهرهای جاده ابریشم نیز در این بازدید، گفت: استان سمنان از سال ۱۴۰۱ نمایندگی ایران به عنوان مرکز بین‌المللی گردشگری شهرهای جاده ابریشم از قبیل سمنان، گرمسار، سرخه، ایوانکی، دامغان و شاهرود را دارد.

حسین موسوی افزود: تفاهم‌نامه معرفی شهر سمنان با کشور چین نیز پیش از این منعقد شد.

وی با اشاره به وجود ۷۳ کشور و ۳۰۰ شهر در مرکز بین‌المللی پایتخت شهرهای جاده ابریشم، بیان کرد: ۳۹ شهر از ایران اسلامی نیز در مسیر جاده ابریشم واقع هستند و در این اتحادیه عضویت دارند.

شهردار سمنان با اشاره به ۲ رویداد پیش رو در مرکز بین‌المللی پایتخت شهرهای جاده ابریشم، گفت: سفری از سمنان به شهر کون‌مینگ جمهوری خلق چین برای معرفی ایران در اواخر شهریورماه انجام می‌شود و در آبان نیز رویداد بین‌المللی نخبگانی با حضور شهرداران عضو اتحادیه مرکز بین المللی پایتخت شهرهای جاده ابریشم برگزار می‌شود.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.