سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

حکم دادگاه انگلیس برای مردی که هتل پناهجویان را آتش زد

دادگاهی در انگلیس برای مردی که در جریان ناآرامی‌های ضدمهاجران در انگلیس هتلی را به آتش کشیده بود، ۹ سال حبس در نظر گرفت.

دادگاهی در انگلیس روز جمعه مردی را به جرم آتش زدن عمدی هتلی که پناهجویان در جریان شورش‌های ضدمهاجران در آن زندگی می‌کردند به ۹ سال زندان محکوم کرد که این طولانی‌ترین حکم صادر شده تاکنون در رابطه با شورش‌های اخیر است.

براساس گزارش رویترز، توماس برلی (۲۷ ساله) پس از آتش زدن کانتینر زباله در ورودی هتلی در نزدیکی روترهام در شمال انگلیس در ۴ آگوست، به آتش زدن عمدی به قصد به خطر انداختن جان افراد بی‌گناه اعتراف کرد.

 دادستان الیشا کی گفت که برلی چوب‌ها را در یک ظرف زباله در حال سوختن که جلوی درب هتل قرار داده بود قرار داد در حالی که کارکنان و مهمانان در داخل آن پناه گرفته بودند.

 قاضی جرمی ریچاردسون، برلی را که به بی نظمی خشونت آمیز و داشتن سلاح تهاجمی نیز اعتراف کرده بود، در دادگاه کراون شفیلد محکوم کرد و گفت که اقدامات برلی از ابتدا تا انتها نژادپرستانه بوده است.

حدود ۴۰۰ نفر در جریان شورش‌هایی که برای روز‌ها ادامه داشت و علاوه بر حملات نژادپرستانه با خشونت، غارت و آتش زدن عمدی همراه بود، هتل را هدف قرار دادند. همه اینها پس از کشته شدن سه دختر در شهر ساوتپورت در شمال انگلیس در ۲۹ جولای رخ داد.

به‌رغم آنکه این نوجوان ۱۷ ساله مسلمان نبود، اما برخی معترضان از فضای ایجاد شده سوءاستفاده کرده‌اند و علاوه بر شعارهای مهاجرستیز، شعارهای ضداسلامی نیز سر دادند. بدین ترتیب، تنش‌ها بین مهاجران مسلمان انگلیسی و افراد بومی در شمال انگلیس بالا گرفت.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.