سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

در گفت‌وگو با باشگاه خبرنگاران جوان مطرح شد؛

برنامه «تکیه ملت» مانند «حسینیه معلی» نیست

کارگردان هنری برنامه «تکیه ملت» گفت: ما بسیاری از آیین‌های سنتی عزاداری را با نوجوانان ضبط کردیم. بنابراین، «تکیه ملت» «حسینیه معلی» نیست.

رامین کرم یزدی، کارگردان هنری برنامه «تکیه ملت» شبکه نسیم که آخرین قسمت آن چهارشنبه ۳۰ صفر روانه آنتن شد، درباره این برنامه که از نوجوانان برای رشته‌هایی نظیر مداحی، روضه‌خوانی، سرود، چهارپایه خوانی و ... دعوت شده بود، گفت: مناطق ۲۲‌گانه شهرداری تهران کار شناسایی نوجوانان را به عهده داشت. این نوجوانان پیش کارشناسان‌مان شروع به خواندن کردند و لحاظ شعرخوانی، بازی و ... مورد ارزیابی قرار گرفتند. بهترین‌های آنها در «تکیه ملت» حضور یافتند. 

کرم یزدی ادامه داد: شرکت‌کنندگان در همه رشته‌ها نظیر تعزیه، شعرخوانی، مدیحه‌سرایی، چهارپایه خوانی، دکلمه، نمایش و سرود حضور داشتند. هر کدام از این رشته‌ها هم قواعد خاص خودش را داشت. مثلاً در بخش سرود هیچ گونه پلی بکی را قبول نمی‌کردیم. باید شعر و آهنگ به گروه سرود تعلق می‌داشت و زنده هم اجرا می‌شد. نوجوانان به مدت یک هفته زیر نظر کارشناسان‌مان بودند. در نهایت، به بهترین شرکت‌کنندگان سفر به کربلا در نظر گرفته می‌شد.

کارگردان هنری برنامه «تکیه ملت» در پاسخ به این سوال که آیا والدین شرکت‌کنندگان دستی در مداحی، روضه‌خوانی، تعزیه و ... داشتند؟ توضیح داد: عمدتاً اینگونه بود، ولی اگر پدر فلان شرکت‌کننده مداح بود، جزو مداحان سرشناس نبود. خانواده‌هایی هم بودند که وقتی به استودیوی «تکیه ملت» می‌آمدند، ما جا می‌خوردیم. ولی آن نوجوان به مداحی علاقه داشت و شرکت کرد. نوجوانی هم بودند که در هیچ کلاسی شرکت نکرده بودند و زیر نظر یک مداح هم آموزش ندیده بودند، که ما پیشنهاد کردیم پیش فلان مداح تکنیک‌ها را فرا بگیرند. 

وی در پاسخ به این سوال که آیا می‌توان «تکیه ملت» را مصداق «حسینیه معلی» دانست؟ تصریح کرد: خیر، چون ایدئولوژی برنامه ما با «حسینیه معلی» متفاوت است و ما برای نوجوانان کار کردیم. ما خیلی از آیین‌های سنتی عزاداری را با نوجوانان ضبط کردیم. در حالی که «حسینیه معلی» رده سنی نداشت.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.