سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

خطیب موقت جمعه یزد مطرح کرد؛

محور حرکت دولت حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم

حجت‌الاسلام محمدی گفت: محور حرکت دولت و همه مسئولان حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم باشد.

حجت‌الاسلام سید ناصر محمدی  خطیب موقت جمعه یزد  در خطبه‌های نمازجمعه این هفته شهر یزدگفت : صیانت از دین و انقلاب باید محور حرکت دولت و همه مسئولان باشد و مسئولان برای حل مشکلات اقتصادی و معیشتی مردم تلاش کنند.

وی ادامه داد: پاسداری از خون‌های مطهر شهیدان که همه وجود خود را وقف دین، نظام و انقلاب اسلامی کردند رسالت محوری مسئولان است.

امام جمعه موقت یزد در ادامه با اشاره به پشت سر گذاشتن دو ماه عزاداری برای اهل بیت (ع)افزود: با وجود اینکه در طول سال برای مصیبت‌ها ائمه اطهار (ع) عزاداری می‌کنیم، در این دو ماه به صورت ویژه عزاداری‌ها پرشور و با نشاط برگزار شد.

وی ادامه داد: مراسم پیاده‌روی اربعین، پیاده‌روی جاماندگان اربعین، مراسم زیارت حضرت ثامن الحجج علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) چه آنهایی که در حرم رضوی حضور پیدا کردند و چه آنهایی که پیاده رفتند همه اینها از افتخارات ماست منتها امروزه مستکبران و جهان‌خواران سعی می‌کنند افتخارات ما را بپوشانند و این درخشندگی‌ها را مخفی کنند، اما بزرگ‌ترین افتخارات عالم به حمدالله در اینجا رقم می‌خورد.

امام جمعه موقت یزد اضافه کرد: باید از نیروی انتظامی، سربازان گمنام امام زمان (عج) و بسیاری از کسانی که شاید ما آنها را نمی‌شناسیم و این امنیت را به وجود آوردند تشکر کنیم که با تلاش آنها اتفاقات بزرگی رقم می‌خورد و هیچ نا امنی هم پدید نمی‌آید. 

وی عنوان کرد: چند سالی است که موکب‌های خدمت‌رسانی به مردم و زائران حسینی و همچنین زائران امام رضا (ع) در مناسبت‌های مختلف برپا می‌شود که بسیار خوب است و یک شور، حرکت و تحول ایجاد می‌کند، اما باید مراقبت کرد با توجه به اقدامات دشمن، آفت سراغ این اقدامات نیاید و ضوابط و قوانینی برای صدور مجوز برپایی موکب‌ها تدوین شود.

حجت الاسلام محمدی با اشاره به آغاز سال تحصیلی حوزه‌های علمیه، گفت: رشته‌های مختلفی در حوزه علمیه تدریس می‌شود و نوجوانان و جوانان باید در حوزه‌های علمیه مشغول به تحصیل شوند چرا که هر چه جهان اسلام گسترش پیدا می‌کند ما به روحانیان باسواد مخصوصاً آنها که زبان خارجی بدانند نیاز داریم تا انسان‌هایی که تشنه معارف اهل بیت عصمت و طهارت (ع) هستند را سیراب کنند.

 

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.