سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

باد، آتش منطقه حفاظت شده «گلیل» شیروان را شعله ور کرد 

 مدیر حفاظت محیط زیست شیروان گفت: وزش باد آتش مهار شده در عرصه طبیعی منطقه «گلیل» را شعله ور کرد. 

میثم باقری گفت : آتش سوزی در منطقه گلیل شیروان از روز سه شنبه آغاز و با کمک نیرو‌های امدادی مهار شد، اما در این سه روز، خاکستر کنده درختان با وزش باد شعله گرفته و مهار آن به صورت مستمر از سرگرفته می‌شود.

باقری گفت : در این مدت روزانه ۱۲ نفر نیرو برای مهار آتش سوزی در عرصه حضور دارند.

او گفت : این افراد در قالب ۲ گروه در ۲ نوبت صبح و عصر برای رصد و پایش عرصه در منطقه گشت زنی دارند و نسبت به مهار آتش اقدام می‌کنند.

باقری گفت  اکنون همکاران و همیاران با برپایی چادر شبانه روز در محل حضور دارند و کنده‌های درختان را که دچار حریق شدند را خاموش و مهار می‌کنند.

مدیر حفاظت محیط زیست شیروان افزود: در این مدت ۱۵ هکتار از منطقه حفاظت شده گلیل طعمه آتش شده است.

به گفته باقری  این عرصه جنگلی، رویشگاه درخت باارزش ارس است همچنین درختان زرشک کوهی و گیاهان بالشتکی از جمله کلاه میرحسن و چوبک طعمه آتش شده است.

باقری تاکید کرد: از رسانه‌ها می‌خواهیم اخبار موثق در خصوص آتش سوزی عرصه‌های طبیعی را از اداره محیط زیست پیگیری کنند و به شایعات توجهی نداشته باشند.

 منطقه حفاظت شده گلیل و سرانی با ۱۸ هزار هکتار وسعت در شمال شهرستان شیروان و مرز بین ایران و ترکمنستان قرار دارد که دارای ذخیره گاه غنی و ارزشمند گیاهی و جانوری است.

این منطقه در ۸۵ کیلومتری شهر شیروان قرار دارد که با توجه به دارا بودن ویژگی‌های خاص طبیعی از جمله جنگل‌های انبوه ارس و گوناگونی پوشش گیاهی و نیز زیست خالص‌ترین قوچ اوریال، در ۲۷ تیرماه ۱۳۵۰ به عنوان منطقه حفاظت شده زیست محیطی اعلام شده است.

شهرستان شیروان با گستره سه هزار و ۷۸۹ کیلومتر مربع، علاوه بر منطقه حفاظت شده مرزی «گلیل و سرانی» که به عنوان زیست کره به ثبت جهانی رسیده،

مناطق بکر زیست محیطی «زوارم و گلیان، بوستان شیرکوه، ییلاقات گیل‌نامانلو، بوانلو و نیز چپانلو» را در خود دارد که زیستگاه انواع پرندگان و جانوران وحشی است.

منبع: ایرنا

برچسب ها: آتش سوزی ، محیط زیست
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.