سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

محکومیت تحریم‌های غرب علیه رسانه‌های روسیه توسط سوریه و الجزائر

مقامات سوریه و الجزائر تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسی را محکوم کرده و آن را نشانه‌ای از دوگانگی غرب خواندند.

موسی عبدالنور، رئیس اتحادیه روزنامه‌نگاران سوریه تایید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه رسانه‌های روسیه و هرکسی که سیاست‌هایشان با سیاست‌های واشنگتن مطابقت نداشته باشد، تروریسم در عرصه رسانه‌ای است.

براساس گزارش آر تی، او افزود: کاری که آنها انجام می‌دهند اصطلاحا تروریسم رسانه ای است و ما باید دست به کار شویم و باید در نظر داشته باشیم که آمریکا سازمان‌های ملل متحد و اکثر بستر‌های اجتماعی اینترنتی را تحت کنترل دارد، بنابراین ما باید بستر‌های اینترنتی جایگزین داشته باشیم.

رئیس اتحادیه خواستار استفاده از روش‌های حقوقی بین المللی از جمله دادگاه‌های بین المللی برای پایان دادن به کارزار غرب علیه رسانه‌ها شد.

وی گفت: برای مقابله با آن باید از هر وسیله‌ای برای انتقال اطلاعات به مردم و در درجه اول به جامعه غربی استفاده کرد تا این سیاست جنایتکارانه این کشور‌هایی که بستر‌های اینترنت اجتماعی را در اختیار دارند، در جهان گسترش دهد. ایجاد پلتفرم‌های مشابه با هدف قرار دادن مردم غربی ضروری است.

او خاطرنشان کرد: تحریم‌های اعمال شده علیه رسانه‌های روسی قبلا برای شبکه‌های سوریه و شبکه المیادین لبنان و علیه هرکسی که سیاستش با سیاست آمریکا سازگاری ندارد اعمال شده بود. او افزود: این گونه اقدامات آشکارا قوانین بین المللی و حق آزادی بیان را نقض می‌کند.

از سویی دیگر عبدالسلام باشاغا، رئیس گروه پارلمانی دوستی الجزایر و روسیه نیز به نوبه خود تأیید کرد که تحریم‌های آمریکا علیه گروه رسانه‌ای «روسیه سوودنیا» نشان دهنده سردرگمی جمعی غرب و استاندارد‌های دوگانه در زمینه آزادی بیان و حقوق بشر است.

باشاغا با بیان اینکه این امر شاهد دیگری بر سردرگمی جمعی و استاندارد‌های دوگانه غرب در زمینه آزادی بیان، رسانه‌ها و حتی آزادی و حقوق بشر است، افزود: تحریم‌های واشنگتن علیه این گروه رسانه‌ای به وضوح نشان دهنده تمایل غرب برای تحمیل تصویر خود از جهان به جامعه بین المللی، به ویژه در پس زمینه کمک‌های بشردوستانه در نوار غزه است.

در ۴ سپتامبر، وزارت خزانه‌داری آمریکا تحریم‌هایی را علیه مارگاریتا سیمونیان، سردبیر کانال تلویزیونی RT و آنتون آنیسیموف و الیزاوتا برودسکایا معاونانش اعلام کرد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.
نظرات کاربران
انتشار یافته: ۱
در انتظار بررسی: ۰
ناشناس
۰۶:۵۰ ۱۶ شهريور ۱۴۰۳
انگلیس 650 موشک «مارتلت» به اوکراین ارسال می‌کند