سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

معرفی کتاب؛

سرد و گرم روزگار چشیدنِ همسر شهید مدافع حرم با کتاب «هنوز می‌بینی مرا»

کتاب «هنوز می‌بینی مرا» به قلم اسماء غفاری درباره زندگی همسر یک مدافع حرم است، که ازدواجش برخلاف روند زندگی قبلی‌اش بوده است.

کتاب «هنوز می‌بینی مرا» به قلم اسماء غفاری که چاپ اول آن اخیراً در سی‌وپنجمین نمایشگاه بین‌المللی کتاب تهران رونمایی شد، جلد دوم کتاب «دیما» است. این کتاب داستان زندگی همسر یک مدافع حرم است، که ازدواجش برخلاف روند زندگی قبلی‌اش بوده است. او برخلاف انتظار خانواده با یک پاسدار ازدواج می‌کند و با مشکلات پیش‌بینی نشده‌ای روبه‌رو می‌شود. زندگی با یک پاسدار شرایط خاص خود را دارد که تجربه اش را در خانواده بازاری و فرهنگی نداشته است. بعد از ازدواج جنگ سوریه آغاز می‌شود و این ماموریت‌های درون‌مرزی و برون‌مرزی بیشتر می‌شود.

در واقع دیما تن به ازدواجی می‌دهد که شاید خود راغب به اینکار نبوده و هنوز با شهادت و دوری از عابس کنار نیامده بود، اما اینقدر عرصه تنگ می‌شود و مشکلات زیادی او را در همان چند ماه احاطه می‌کند که ترس این را دارد که اگر این موقعیت را از دست بدهد، ممکن است موقعیت دیگری برایش پیش نیاید و بعد‌ها پشیمان شود. 

در توضیح کتاب آمده: «دیما این روز‌ها خودش را بیش از هر زمان دیگری در گرداب حوادث و افکار گوناگون در حال دست و پا زدن می‌بیند. امید قرار بود بیاید تا بار دیما را سبک کند، اما انگار حضورش باری شده است روی دوش او. او قرار بود امید باشد برای روز‌های بدون عابس، اما دیما هر چه تقلا می‌کند گام‌هایش کنار گام‌های محکم و بلند امید قرار نمی‌گیرد و روزگار مدام سنگی مقابل راه‌شان می‌اندازد. او حس می‌کند این بار هم برای بلند شدن و قدم برداشتن نیاز به نگاه و دست‌های عابس دارد، اما آیا عابس هنوز هم می‌بیند او را؟».

کتاب «هنوز می‌بینی مرا» از سوی انتشارات کتابستان معرفت با قیمت ۱۹۶ هزار تومان در دسترس مخاطبان است.

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.