سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

تبریز میزبان جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور

سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور در تبریز برگزار می‌شود.

دبیر ستاد اجرایی این جشنواره گفت: این جشنواره در دو بخش آوایی و غیرآوایی با شرکت حدود یک هزار و ۳۷۰ دانشجو از دانشگاه‌های سراسر کشور از ۱۸ تا ۲۱ شهریور برگزار و در پایان از ۴۲۰ نفر برگزیده تجلیل خواهد شد.

عابدالهی افزود: در بخش آوایی این جشنواره ملی ۵۲۰ دانشجو در ۱۰ رشته قرائت، ترتیل، حفظ کل و ۵، ۱۰، و ۲۰ جزء، اذان، تواشیح، مداحی و دعاخوانی در روز‌های ۱۹ و ۲۰ شهریور در دانشگاه علوم پزشکی تبریز رقابت می‌کنند.

وی ادامه داد: بخش غیرآوایی جشنواره نیز پیشتر به صورت غیرحضوری و متمرکز در ۴۱ رشته با رقابت ۵۲۹ اثر برگزار و برگزیدگان هر رشته معرفی شده است که از صاحبان آثار برتر در مراسم اختتامیه جشنواره تجلیل خواهد شد.

پروین زاده مسئول دبیرخانه این جشنواره نیز با بیان اینکه دانشجویان برتر قرآنی هشت دستگاه دانشگاهی شامل دانشگاه‌های وزارت علوم، وزارت بهداشت، آزاد اسلامی، پیام نور، فرهنگیان، ملی مهارت، جامع علمی ـ کاربردی و علوم و معارف قرآن کریم در این جشنواره شرکت دارند افزود: مراسم اختتامیه این جشنواره ۲۱ شهریور با حضور وزرای علوم، بهداشت و آموزش و پرورش در تالار وحدت دانشگاه تبریز برگزار خواهد شد.

وی با اشاره به فعالیت حدود یکصد نفر داور ملی و بین المللی در این جشنواره، اجرای طرح خادمیاری برای نخستین بار با شرکت ۸۰ نفر از دانشجویان نخبه قرآنی را از ویژگی‌های بارز این دوره از جشنواره بیان کرد.

ایجاد انس و الفت دانشجویان با قرآن و سیره معصومین (س)، اعتلای ایمان، اخلاق و بصیرت دانشجویان، تشویق و حمایت از نخبگان قرآنی دانشجویی، الگوسازی دانشجویان در حوزه فعالیت‌های قرآن و عترت و حاکمیت گفتمان قرآن و عترت در حوزه آموزش و پژوهش دانشگاه‌ها را اهداف اصلی سی و هشتمین جشنواره قرآن و عترت دانشجویان کشور اعلام شده است.

برچسب ها: جشنواره ، قرآن کریم
تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.