سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

مالزی:

بریکس ابزار مهمی برای کاهش وابستگی کشور‌ها به دلار است

نخست وزیر مالزی تاکید کرد که اعضای بریکس برای کاهش وابستگی به دلار باید از ارز‌های ملی خود استفاده کنند.

انور ابراهیم، ​​نخست وزیر مالزی روز پنجشنبه اعلام کرد که گروه بریکس ابزار مهمی برای کاهش وابستگی کشور‌ها به دلار است.

براساس گزارش اسپوتنیک، انور ابراهیم در گفتگو با ریانووستی و شبکه آر‌تی در حاشیه مجمع اقتصادی شرق ۲۰۲۴ درباره آنچه که مالزی می‌تواند به کشور‌های بریکس ارائه دهد و در ازای آن چه انتظاراتی دارد، به استفاده از ارزهای ملی اشاره کرد و گفت: ما در گذشته درباره استفاده از ارز‌های محلی که با چین مذاکراتی انجام دادیم. 

او افزود: همچنین با اندونزی و تا حدودی با تایلند و در حال مذاکره با هند هستیم، اما هنوز هم به شدت به دلار متکی هستیم، اما حداقل برای کاهش تأثیر، باید خیلی تلاش کنیم و مبادله با ارزهای محلی را انجام دهیم.

او افزود: بریکس البته ابزار دیگری برای این کار (کاهش وابستگی کشور‌ها به دلار) است و اینجاست که قطعاً از بریکس سود خواهیم برد.

مجمع اقتصادی شرق ۲۰۲۴ از ۳ تا ۶ سپتامبر در محوطه دانشگاه فدرال خاور دور در جزیره راسکی در شهر ولادی وستوک روسیه برگزار می‌شود. موضوع اصلی امسال این است: خاور دور ۲۰۳۰، بیایید برای ایجاد فرصت‌ها به نیرو‌ها بپیوندیم. 

در همین راستا یکی از اهداف اصلی اتحاد تجاری بریکس، تمایل به جایگزینی دلار به‌عنوان ارز ذخیره جهانی و پایان دادن به اتکای بیش از حد به دلار در سیستم مالی جهانی است. کشورهای بریکس استدلال می‌کنند استفاده جهانی از دلار به آمریکا قدرت اقتصادی، بازاری و سیاسی نابرابر می‌دهد.

مترجم: مینا عظیمی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.