سایر زبان ها

صفحه نخست

سیاسی

بین‌الملل

ورزشی

اجتماعی

اقتصادی

فرهنگی هنری

علمی پزشکی

فیلم و صوت

عکس

استان ها

شهروند خبرنگار

وب‌گردی

سایر بخش‌ها

دبیر کل ناتو از ارائه موشک‌های دوربرد به اوکراین حمایت کرد

دبیر کل ناتو از کشور‌های عضو این ائتلاف نظامی خواست محدودیت‌های خود را در ارسال تسلیحات به اوکراین کاهش دهند.

ینس استولتنبرگ، دبیر کل ناتو ضمن حمایت از ارائه موشک‌های دوربرد به اوکراین که به صورت بالقوه می‌توانند به خاک روسیه برسند، گفت: «خوشحالم که بسیاری از کشور‌های ناتو این فرصت را به اوکراین داده‌اند و از آنهایی که هنوز محدودیت دارند، می‌خواهم محدودیت‌های خود را کاهش داده تا بتوانند از اوکراین حمایت کنند». 

به گزارش رویترز، او در جمع خبرنگاران در اسلو نسبت به آینده جنگ در منطقه «کورسک» در غرب روسیه اظهار بی‌اطلاعی کرد و گفت: «اوکراین در حمله به این منطقه دستاورد‌های زیادی داشته است، اما فقط آنها (مقامات اوکراین) می‌توانند در این شرایط تصمیم بگیرند که می‌خواهند نیرو‌های خود را کجا مستقر کنند و چه نوع جنگی متناسب با این شرایط است». 

بر اساس گزارش مجله آلمانی اشپیگل، «ولودیمیر زلنسکی» رئیس‌جمهور اوکراین روز جمعه در نشست گروه «رامشتاین» شرکت خواهد کرد. این گروه متشکل از کشور‌هایی است که به اوکراین تسلیحات می‌رسانند. انتظار می‌رود زلنسکی در این جلسه درخواست افزایش تحویل تسلیحات، به‌ویژه موشک‌های دوربرد را مطرح کند. 

مقامات آمریکا بهار امسال تایید کردند که اوکراین استفاده از موشک‌های بالستیک دوربرد علیه نیرو‌های روسیه را آغاز کرده است. دیمیتری مدودف، معاون رئیس شورای امنیت روسیه می‌گوید که اگر اوکراین قصد داشته باشد تسلیحات دوربرد بیشتری به دست آورد، روسیه نیز به دنبال ایجاد یک کمربند امنیتی در مرز با این کشور خواهد بود.

مترجم: زهرا نجفی

تبادل نظر
آدرس ایمیل خود را با فرمت مناسب وارد نمایید.